JEDLIČKOVÁ, Helena. Integrovaná tematická výuka a projektová výuka ve vzdělávání pro 21. století (Integrated Thematic Instruction and Project Based Learning in Education for the 21st century). In Terénní přírodovědná praxe pedagogů škol JmK ve vysokohorské, krasové, přímořské a mořské přírodě. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Integrovaná tematická výuka a projektová výuka ve vzdělávání pro 21. století
Name in Czech Integrovaná tematická výuka a projektová výuka ve vzdělávání pro 21. století
Name (in English) Integrated Thematic Instruction and Project Based Learning in Education for the 21st century
Authors JEDLIČKOVÁ, Helena.
Edition Terénní přírodovědná praxe pedagogů škol JmK ve vysokohorské, krasové, přímořské a mořské přírodě, 2014.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Requested lectures
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Integrovaná tematická výuka projektová výuka projekt Biologie pro život a zdraví zkušenostní a situační učení Vzdělávání pro udržitelný rozvoj a zdraví dynamický model zážitkové vzdělávání
Keywords in English Integrated Thematic Instruction Project Based Learning project Biology for Life and Health Experiential and situational learning Education for sustainable development and health Dynamic Model of Experiential Learning
Changed by Changed by: Ing. Helena Jedličková, Ph.D., učo 2417. Changed: 13/3/2015 17:36.
Abstract
Při integraci učiva jednotlivých předmětů je vhodné zohledňovat zájmy dětí, podněty z běžného každodenního života. Právě tímto vzniká učení v tématech – integrovaná tematická výuka, která dává žákům možnost reagovat, propojovat své zkušenosti s novými informacemi, vyhledávat souvislosti. Projektová výuka (projekt) je: „vyučovací metoda, v níž jsou žáci vedeni k řešení komplexních problémů a získávají zkušenosti praktickou činností a experimentováním. Do projektu „Biologie pro život a zdraví“ byl zapracován model vzdělávání učitelů dovednostně-reflexivní, jehož teoretické východisko je v socio-kognitivní teorii učení. Financováno z projektu Přírodovědné DVPP a inovace ŠVP škol JmK s využitím praktických zahraničních terénních praxí a stáží, registrační číslo CZ.1.07/1.3.41/02.0055.
Abstract (in English)
Upon integration of the different subjects should take into account the interests of the children cues from everyday life. Now that arises in learning topics - integrated thematic instruction that gives students the opportunity to respond, link their experiences with new information and search context. Teaching Project (Project) is a "teaching method in which students are encouraged to solve complex problems and gain practical work experience and experimentationThe project "Biology for Life and Health" was incorporated in the model of teacher training a skill-reflexive , whose theoretical basis is the socio-cognitive learning theory through training and skill self-regulatory learning, communication, and self-action interventions should develop pedagogical competence, self-teaching and designing pedagogical knowledge (Spilková et al., 2004). Funded Project Natural DVPP and innovation SEP schools JmK using practical international field placements and internships, registration number CZ.1.07 / March 1, 41 / 02.0055.
PrintDisplayed: 22/7/2024 09:29