Detailed Information on Publication Record
2012
Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích
VLČEK, Petr, Jiří NYKODÝM, Jaroslav VRBAS and Marek TRÁVNÍČEKBasic information
Original name
Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích
Name (in English)
Comparison of the educational content of physical education in terms of sports and physical games in selected countries
Authors
VLČEK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří NYKODÝM (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaroslav VRBAS (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I, p. 94-115, 22 pp. 2012
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14510/12:00079410
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-210-5932-0
Keywords (in Czech)
sportovní hry pohybové hry školská kurikula
Keywords in English
sports games motion games school curriculum
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 9/4/2015 13:56, Mgr. Eva Špillingová
V originále
Kapitola se věnuje srovnání vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních her v Německu, Spojených státech amerických a České republice. Autoři si kladou za cíl seznámit čtenáře s využitím metody komparace v pedagogické kinantropologii. Studie srovnává vzdělávací dokumenty ve jmenovaných zemích se zaměřením na vzdělávací oblast Člověk a zdraví a jim odpovídající vzdělávací oblasti ve vybraných zemích. Cílem kapitoly je porovnat, jak si autoři vzdělávacích dokumentů vybraných zemí všímají oblasti sportovních her.
In English
This chapter is devoted to a comparison of the educational content of physical education in terms of sports games in Germany, the United States and the Czech Republic. The authors aim to acquaint the reader with the use of comparative method in teaching kinantropology. The study compares educational documents in these countries, focusing on the educational area Man and health and corresponding training areas in selected countries. The aim of this chapter is to compare how the authors curricula in selected countries pay attention to the field of sports games.
Links
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU |
|