C 2012

Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích

VLČEK, Petr, Jiří NYKODÝM, Jaroslav VRBAS and Marek TRÁVNÍČEK

Basic information

Original name

Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích

Name (in English)

Comparison of the educational content of physical education in terms of sports and physical games in selected countries

Authors

VLČEK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří NYKODÝM (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaroslav VRBAS (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I, p. 94-115, 22 pp. 2012

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Kapitola resp. kapitoly v odborné knize

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14510/12:00079410

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-5932-0

Keywords (in Czech)

sportovní hry pohybové hry školská kurikula

Keywords in English

sports games motion games school curriculum

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 9/4/2015 13:56, Mgr. Eva Špillingová

Abstract

V originále

Kapitola se věnuje srovnání vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních her v Německu, Spojených státech amerických a České republice. Autoři si kladou za cíl seznámit čtenáře s využitím metody komparace v pedagogické kinantropologii. Studie srovnává vzdělávací dokumenty ve jmenovaných zemích se zaměřením na vzdělávací oblast Člověk a zdraví a jim odpovídající vzdělávací oblasti ve vybraných zemích. Cílem kapitoly je porovnat, jak si autoři vzdělávacích dokumentů vybraných zemí všímají oblasti sportovních her.

In English

This chapter is devoted to a comparison of the educational content of physical education in terms of sports games in Germany, the United States and the Czech Republic. The authors aim to acquaint the reader with the use of comparative method in teaching kinantropology. The study compares educational documents in these countries, focusing on the educational area Man and health and corresponding training areas in selected countries. The aim of this chapter is to compare how the authors curricula in selected countries pay attention to the field of sports games.

Links

CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU
Name: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Acronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.4 Partnership and networks