VLČEK, Petr, Jiří NYKODÝM, Jaroslav VRBAS and Marek TRÁVNÍČEK. Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích (Comparison of the educational content of physical education in terms of sports and physical games in selected countries). In PaedDr. Gustav Bago, Ph.D. Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I. Brno: Masarykova univerzita, 2012, p. 94-115. ISBN 978-80-210-5932-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Komparace vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních a pohybových her ve vybraných zemích
Name (in English) Comparison of the educational content of physical education in terms of sports and physical games in selected countries
Authors VLČEK, Petr (203 Czech Republic, belonging to the institution), Jiří NYKODÝM (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Jaroslav VRBAS (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Marek TRÁVNÍČEK (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Soudobé podněty v pedagogice tělesné výchovy I, p. 94-115, 22 pp. 2012.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14510/12:00079410
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-5932-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-5933-2012
Keywords (in Czech) sportovní hry pohybové hry školská kurikula
Keywords in English sports games motion games school curriculum
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 9/4/2015 13:56.
Abstract
Kapitola se věnuje srovnání vzdělávacího obsahu tělesné výchovy z hlediska sportovních her v Německu, Spojených státech amerických a České republice. Autoři si kladou za cíl seznámit čtenáře s využitím metody komparace v pedagogické kinantropologii. Studie srovnává vzdělávací dokumenty ve jmenovaných zemích se zaměřením na vzdělávací oblast Člověk a zdraví a jim odpovídající vzdělávací oblasti ve vybraných zemích. Cílem kapitoly je porovnat, jak si autoři vzdělávacích dokumentů vybraných zemí všímají oblasti sportovních her.
Abstract (in English)
This chapter is devoted to a comparison of the educational content of physical education in terms of sports games in Germany, the United States and the Czech Republic. The authors aim to acquaint the reader with the use of comparative method in teaching kinantropology. The study compares educational documents in these countries, focusing on the educational area Man and health and corresponding training areas in selected countries. The aim of this chapter is to compare how the authors curricula in selected countries pay attention to the field of sports games.
Links
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MUName: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Acronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.4 Partnership and networks
PrintDisplayed: 29/8/2024 19:19