BAGO, Gustav and Petr HEDBÁVNÝ. Vytvoření a využití multimediálního materiálu pro výuku sportovní gymnastiky (The creation and use of multimedia materials for teaching gymnastics). In PhDr. Roman Vala, Ph.D. Výzkum ve sportovním tréninku I. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 76-90. ISBN 978-80-210-6191-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6192-2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vytvoření a využití multimediálního materiálu pro výuku sportovní gymnastiky
Name (in English) The creation and use of multimedia materials for teaching gymnastics
Authors BAGO, Gustav (203 Czech Republic) and Petr HEDBÁVNÝ (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, Výzkum ve sportovním tréninku I, p. 76-90, 15 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14510/13:00079412
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-6191-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6192-2013
Keywords (in Czech) analýza cvičení efektivita výuky motorické učení multimediální učebnice
Keywords in English analyzes exercises effectiveness of teaching motor learning multimedia textbooks
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Eva Špillingová, učo 110713. Changed: 9/4/2015 11:41.
Abstract
Tato kapitola vznikla na základě práce, jejímž cílem bylo vytvořit multimediální učební materiál pro sportovní gymnastiku a ověřit efektivitu jeho použití ve výuce studentů tělesné výchovy na vysoké škole. Výzkumná otázka byla statisticky řešena s využitím jednofaktorového experimentu, do něhož jako nezávislá proměnná vstupovala změna metody výuky u experimentálních skupin. Závislou proměnnou byla změna úrovně osvojených pohybových dovedností. Výsledky potvrdily pozitivní vliv využití multimediální učebnice na efektivitu vzdělávacího procesu. Dále byl pomocí dotazníků vyhodnocen postoj studentů experimentálních skupin k této inovativní metodě.
Abstract (in English)
This chapter was based on the work, which aimed to create a multimedia learning material for gymnastics and verify the effectiveness of its use in teaching physical education students at the college. The research question was statistically solved using single factor experiment, in which the independent variable entered change teaching methods in experimental groups. The dependent variable was the change in the level of acquired motor skills. The results confirmed the positive effect of the use of multimedia textbooks on the effectiveness of the educational process. It was also evaluated using questionnaires attitude experimental groups of students to this innovative method.
Links
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MUName: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Acronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.4 Partnership and networks
PrintDisplayed: 23/7/2024 20:22