e 2014

Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků

BRYCHOVÁ, Alice

Basic information

Original name

Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků

Name in Czech

Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků

Name (in English)

European reference levels of proficiency and their application in the teaching of foreign languages

Edition

15 pp. 2014

Other information

Type of outcome

Přehledové a vzdělávací texty

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organization unit

Faculty of Education

Keywords (in Czech)

Společný evropský referenční rámec pro jazyky, aplikace referenčních úrovní ovládání jazyka

Keywords in English

Common European Framework of Reference for Languages, Application reference levels of proficiency
Změněno: 6/5/2015 10:48, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

Rada Evropy podporuje učení se cizím jazykům, aby bylo dosaženo větší mobility a porozumění mezi občany jednotlivých zemí Evropské unie. Pro učící se a vyučující, kteří se věnují cizím jazykům, byl vytvořen rámec, který popisuje a doporučuje určité postupy při učení se jazykům, při jejich výuce a při měření a hodnocení výsledků těchto činností. Základem pro hodnocení a popis ovládání cizích jazyků se staly referenční úrovně, které jsou z hlediska vzdělávací politiky vnímány jako směrodatné, z hlediska praktické výuky jsou někdy jen stěží uchopitelné. Cílem textu je shrnujícím způsobem objasnit, jak lze tyto myšlenky implementovat do výuky.

In English

The Council of Europe supports the learning of foreign languages in order to achieve greater mobility and understanding between the citizens of the countries of the European Union. For learners and teachers who are interested in foreign languages, created a framework that describes and recommends certain practices in language learning, in their teaching and in measuring and evaluating the results of these activities. The basis for the assessment and description of the operation of foreign languages have become reference levels in terms of educational policy perceived as authoritative, in terms of practical training are sometimes difficult to grasp. The text aims to provide a summary clarify how these ideas can be implemented into teaching.

Links

CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MU
Name: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Acronym: EDUCOLAND)
Investor: South-Moravian Region, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes