Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků
BRYCHOVÁ, Alice. Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků (European reference levels of proficiency and their application in the teaching of foreign languages). 2014, 15 pp. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Basic information | |
---|---|
Original name | Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků |
Name in Czech | Evropské referenční úrovně ovládání jazyka a jejich aplikace ve výuce cizích jazyků |
Name (in English) | European reference levels of proficiency and their application in the teaching of foreign languages |
Authors | BRYCHOVÁ, Alice. |
Edition | 15 pp. 2014. |
Other information | |
---|---|
Type of outcome | Survey and educational texts |
Confidentiality degree | is not subject to a state or trade secret |
Organization unit | Faculty of Education |
Keywords (in Czech) | Společný evropský referenční rámec pro jazyky, aplikace referenčních úrovní ovládání jazyka |
Keywords in English | Common European Framework of Reference for Languages, Application reference levels of proficiency |
Changed by | Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/5/2015 10:48. |
Abstract |
---|
Rada Evropy podporuje učení se cizím jazykům, aby bylo dosaženo větší mobility a porozumění mezi občany jednotlivých zemí Evropské unie. Pro učící se a vyučující, kteří se věnují cizím jazykům, byl vytvořen rámec, který popisuje a doporučuje určité postupy při učení se jazykům, při jejich výuce a při měření a hodnocení výsledků těchto činností. Základem pro hodnocení a popis ovládání cizích jazyků se staly referenční úrovně, které jsou z hlediska vzdělávací politiky vnímány jako směrodatné, z hlediska praktické výuky jsou někdy jen stěží uchopitelné. Cílem textu je shrnujícím způsobem objasnit, jak lze tyto myšlenky implementovat do výuky. |
Abstract (in English) |
---|
The Council of Europe supports the learning of foreign languages in order to achieve greater mobility and understanding between the citizens of the countries of the European Union. For learners and teachers who are interested in foreign languages, created a framework that describes and recommends certain practices in language learning, in their teaching and in measuring and evaluating the results of these activities. The basis for the assessment and description of the operation of foreign languages have become reference levels in terms of educational policy perceived as authoritative, in terms of practical training are sometimes difficult to grasp. The text aims to provide a summary clarify how these ideas can be implemented into teaching. |
Links | |
---|---|
CZ.1.07/1.3.41/02.0043, interní kód MU | Name: Systémová podpora trvalého profesního rozvoje (CPD) pedagogických pracovníků propojením pedagogické fakulty se školami na Jižní Moravě (Acronym: EDUCOLAND) |
Investor: South-Moravian Region, 1.3 Further education of employees of schools and educational institutes |
PrintDisplayed: 10/10/2024 03:22