J 2014

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

JŮVA, Vladimír

Basic information

Original name

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Name in Czech

K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky

Name (in English)

Contribution to the theoretical background of museum pedagogy

Authors

JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Studia Historica Nitriensia, Nitra, Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2014, 1338-7219

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

RIV identification code

RIV/00216224:14510/14:00079539

Organization unit

Faculty of Sports Studies

Keywords (in Czech)

muzejní pedagogika; muzejní edukace; teoretická východiska muzejní pedagogiky; výzkum muzejní edukace

Keywords in English

museum pedagogy; museum education; theoretical foundations of museum pedagogy; research of museum education

Tags

International impact, Reviewed
Změněno: 16/3/2015 14:43, doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc.

Abstract

V originále

Cílem statě je shrnout vybraná teoretická východiska muzejní pedagogiky a zdůraznit význam systematického empirického výzkumu muzejní edukace. Tento výzkum je nutný pro další teoretický a praktický rozvoj muzejní edukace. Zároveň poskytuje objektivní a potřebná data, která mohou muzeím sloužit jako významné argumenty pro donátory muzejněpedagogických služeb i komplexní muzejní práce.

In English

The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.