JŮVA, Vladimír. K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky (Contribution to the theoretical background of museum pedagogy). Studia Historica Nitriensia. Nitra: Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2014, vol. 18, No 2, p. 323-331. ISSN 1338-7219.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name in Czech K teoretickým východiskům muzejní pedagogiky
Name (in English) Contribution to the theoretical background of museum pedagogy
Authors JŮVA, Vladimír (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Studia Historica Nitriensia, Nitra, Univerzita Konštantína filozofa v Nitre, 2014, 1338-7219.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Slovakia
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14510/14:00079539
Organization unit Faculty of Sports Studies
Keywords (in Czech) muzejní pedagogika; muzejní edukace; teoretická východiska muzejní pedagogiky; výzkum muzejní edukace
Keywords in English museum pedagogy; museum education; theoretical foundations of museum pedagogy; research of museum education
Tags museum pedagogy, rivok
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Vladimír Jůva, CSc., učo 1058. Changed: 16/3/2015 14:43.
Abstract
Cílem statě je shrnout vybraná teoretická východiska muzejní pedagogiky a zdůraznit význam systematického empirického výzkumu muzejní edukace. Tento výzkum je nutný pro další teoretický a praktický rozvoj muzejní edukace. Zároveň poskytuje objektivní a potřebná data, která mohou muzeím sloužit jako významné argumenty pro donátory muzejněpedagogických služeb i komplexní muzejní práce.
Abstract (in English)
The aim of this paper is to recall the selected theoretical foundations of museum pedagogy and also the importance of systematic empirical research of museum education. This research is needed to further theoretical and practical development of museum education. At the same time provides an objective and necessary data to museums and society's legitimate need to justify further development and wider support museum education.
PrintDisplayed: 15/5/2024 00:06