Detailed Information on Publication Record
2013
Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů
VACULÍKOVÁ, Pavlína, Alena SKOTÁKOVÁ, Lenka SVOBODOVÁ and Dagmar ŠIMBEROVÁBasic information
Original name
Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů
Name (in English)
Relationship of physical education teachers of primary schools for teaching combatives
Authors
VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, Společenský význam gymnastiky, tance a úpolů, p. 84-95, 12 pp. 2013
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Kapitola resp. kapitoly v odborné knize
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
RIV identification code
RIV/00216224:14510/13:00079564
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-210-6290-0
Keywords (in Czech)
učitel tělesná výchova úpoly sebeobrana
Keywords in English
teacher physical education combatives self-defense
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 19/3/2015 13:16, Mgr. Radka Nevařilová
V originále
Už několik desetiletí můžeme pozorovat jisté obavy učitelů zařazovat širokou škálu úpolových aktivit do školní tělesné výchovy. Zařazování úpolů do vzdělávacího procesu je často problematické a ze zkušeností plyne, že učitelé nedostatečně znají problematiku úpolů. Předpokládali jsem, že to může být i zkresleným pohledem na konkretizaci učiva v učebních osnovách. I Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2003) jmenuje obsah úpolů velmi nespecificky. Autoři této studie dlouhodobě sledují stav výuky na základních školách. Nejdříve se zajímali o skutečný stav výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji a dále s pomocí svých studentů v Jihočeském a Olomouckém kraji. Ve zmíněné kapitole jsou porovnána data z těchto tří krajů.
In English
For decades, we can observe some concerns teachers assign a wide range of combat activities in school physical education. Spool combatives in education is often difficult and the experience shows that teachers insufficiently known issues combatives. I assumed it might be a distorted view of the specification of the curriculum in the curriculum. Framework Educational Programme for Basic Education (2003) combatives name contains very specific. The authors continuously monitors the status of teaching in primary schools. First, interested in the actual state of teaching combatives in selected primary schools in the South Region and with the help of his students in the South and the Olomouc region. In that chapter are compared the data from these three regions.
Links
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MU |
|