VACULÍKOVÁ, Pavlína, Alena SKOTÁKOVÁ, Lenka SVOBODOVÁ and Dagmar ŠIMBEROVÁ. Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů (Relationship of physical education teachers of primary schools for teaching combatives). In doc. PhDr. Bc. Zdenko Reguli, Ph.D. a kol. Společenský význam gymnastiky, tance a úpolů. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 84-95. ISBN 978-80-210-6290-0. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6291-2013.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Vztah učitelů tělesné výchovy základních škol k výuce úpolů
Name (in English) Relationship of physical education teachers of primary schools for teaching combatives
Authors VACULÍKOVÁ, Pavlína (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Alena SKOTÁKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution), Lenka SVOBODOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dagmar ŠIMBEROVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution).
Edition Brno, Společenský význam gymnastiky, tance a úpolů, p. 84-95, 12 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14510/13:00079564
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-6290-0
Doi http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-6291-2013
Keywords (in Czech) učitel tělesná výchova úpoly sebeobrana
Keywords in English teacher physical education combatives self-defense
Tags rivok
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Radka Nevařilová, učo 146895. Changed: 19/3/2015 13:16.
Abstract
Už několik desetiletí můžeme pozorovat jisté obavy učitelů zařazovat širokou škálu úpolových aktivit do školní tělesné výchovy. Zařazování úpolů do vzdělávacího procesu je často problematické a ze zkušeností plyne, že učitelé nedostatečně znají problematiku úpolů. Předpokládali jsem, že to může být i zkresleným pohledem na konkretizaci učiva v učebních osnovách. I Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání (2003) jmenuje obsah úpolů velmi nespecificky. Autoři této studie dlouhodobě sledují stav výuky na základních školách. Nejdříve se zajímali o skutečný stav výuky úpolů na vybraných základních školách v Jihomoravském kraji a dále s pomocí svých studentů v Jihočeském a Olomouckém kraji. Ve zmíněné kapitole jsou porovnána data z těchto tří krajů.
Abstract (in English)
For decades, we can observe some concerns teachers assign a wide range of combat activities in school physical education. Spool combatives in education is often difficult and the experience shows that teachers insufficiently known issues combatives. I assumed it might be a distorted view of the specification of the curriculum in the curriculum. Framework Educational Programme for Basic Education (2003) combatives name contains very specific. The authors continuously monitors the status of teaching in primary schools. First, interested in the actual state of teaching combatives in selected primary schools in the South Region and with the help of his students in the South and the Olomouc region. In that chapter are compared the data from these three regions.
Links
CZ.1.07/2.4.00/17.0035, interní kód MUName: Rozšiřování výzkumných a pedagogických kompetencí prostřednictvím spolupráce v kinantropologickém výzkumu (Acronym: Spolupráce v kinantropologii)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.4 Partnership and networks
PrintDisplayed: 9/6/2024 19:27