GRENAROVÁ, Renée. Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research. In SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education. 2014.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research
Name in Czech Hodnocení žáků se specifickými poruchami učení ve výuce ruského jazyka v kvalitativním pedagogickém výzkumu
Authors GRENAROVÁ, Renée.
Edition SGEM2014 Conference on Psychology and Psychiatry, Sociology and Healthcare, Education, 2014.
Other information
Original language English
Type of outcome Presentations at conferences
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Bulgaria
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) kvalitativní výzkum vzdělávání; hodnocení; žák; specifické poruchy učení; výuka ruského jazyka
Keywords in English educational qualitative research; assessment; pupil; specific learning difficulties; Russian language teaching
Tags International impact
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 17/3/2015 22:16.
Abstract
The paper Assessment to Pupils with Specific Learning Difficulties in Russian Language Teaching in the Qualitative Educational Research brings the results of research study focusing on the issues of assessment in Russian language teaching to pupils with specific learning difficulties. The study was realized within the framework of the research centre Special Needs of Pupils in the Context of Framework Education Programmes (MSM 0021622443). The author analysed the issues of assessment of Russian language teaching in the Czech Republic. The aim of the research presented in paper is to establish how teachers of Russian at lower secondary schools in the South Moravian region evaluate their pupils with specific learning difficulties. The research methods included content analysis, questionnaire surveys, focus group discussions.
Abstract (in Czech)
Text k hodnocení žáků se specifickými poruchami učení v ruském jazyce výuce a ke kvalitativnímu výzkumu vzdělávání přináší výsledky výzkumné studie zaměřené na problematiku hodnocení ve výuce ruského jazyka u žáků se specifickými poruchami učení. Studie byla realizována v rámci výzkumného záměru Speciální potřeby žáků v kontextu rámcových vzdělávacích programů (MSM 0021622443). Autor analyzoval problematiku hodnocení výuky ruského jazyka v České republice. Cílem výzkumu uvedeného v textu je zjistit, jak učitelé ruštiny na druhém stupni základních škol a v nižších ročnících středních škol v Jihomoravském kraji hodnotí své žáky se specifickými poruchami učení. Výzkumné metody: obsahová analýza, dotazníkové šetření, diskuse v ohniskové skupině.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 7/6/2024 23:56