GRENAROVÁ, Renée. Who are Teachers of Russian Language at the Second Level of Primary Schools and Grammar Schools? Research Educational Qualifications and Professional Competence of Teachers of Russian Language as Second Foreign. Journal of Language and Literature. Baku, 2014, 4/5, No 4, p. 7-11. ISSN 2078-0303.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Who are Teachers of Russian Language at the Second Level of Primary Schools and Grammar Schools? Research Educational Qualifications and Professional Competence of Teachers of Russian Language as Second Foreign
Name in Czech Kdo jsou učitelé ruského jazyka na druhém stupni základních škol a v gymnáziích? Výzkum k dosaženému vzdělání a odborné způsobilosti učitelů ruštiny jako druhého cizího jazyka
Authors GRENAROVÁ, Renée (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Journal of Language and Literature, Baku, 2014, 2078-0303.
Other information
Original language English
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Azerbaijan
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00079582
Organization unit Faculty of Education
Keywords (in Czech) Výzkum; Česká republika; učitel; ruský jazyk jako druhý cizí jazyk; dosažené vzdělání a odborná způsobilost
Keywords in English research; Czech Republic; teacher; Russian Language as second foreign language; educational qualifications and professional competence
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: PaedDr. Renée Grenarová, Ph.D. et Ph.D., učo 2079. Changed: 30/3/2015 21:12.
Abstract
A lively debate is currently underway in the Czech Republic on the introduction of the amended Act on Teaching Staff, due to take effect as of 1/1/2015. The initial, qualitative, section of the research analyses themes such as the general demands placed upon those in the teaching profession; educational qualifications and professional competence. The second section employs a questionnaire to determine the extent to which teachers of Russian language as second foreign language currently working at the second level of primary schools and grammar schools fulfil these criteria.
Abstract (in Czech)
V současné době probíhá na území České republiky živá debata o zavedení pozměněného zákona o pedagogických pracovnících, jenž nabude účinnosti od 1.1.2015.Počáteční kvalitativní část výzkumu analyzuje témata jako jsou obecné požadavky kladené na učitelskou profesi, dosažené vzdělání a odbornou způsobilost.Druhá část využívá dotazník pro výzkumné šetření, do jaké míry učitelé ruského jazyka jako druhého cizího jazyka, kteří v současné době pracují na druhém stupni základních škol a gymnázií, splňují tato kritéria.
PrintDisplayed: 8/6/2024 16:09