Detailed Information on Publication Record
2014
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
OPATŘILOVÁ, DagmarBasic information
Original name
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
Name in Czech
Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením
Name (in English)
Graphomotorics and writing of children with physical disability
Authors
Edition
1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-6769-1
ISSN
Keywords (in Czech)
žák s tělesným postižením; grafomotorika; náhradní způsoby psaní; kompenzační pomůcky; speciálněpedagogická podpora
Keywords in English
Pupil with physical disability; Graphomotorics; Alternative writing ways; Compensatory aid; Special educational support
Tags
Reviewed
Změněno: 20/3/2015 09:02, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.
V originále
Výuková publikace Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením je určena studentům oboru somatopedie (PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny) a klade si za cíl sumarizovat a vysvětlit základní pojmy sledované problematiky, popsat speciální didaktiky a metodiky při nácviku a rozvoji grafomotoriky a psaní u cílové skupiny, dále pak prezentovat možné intervence a kompenzace. Studijní pomůcka by měla usnadnit orientaci v daném okruhu problémů, pomoci studentům a speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálněpedagogické diagnostice a následné intervenci v oblasti grafomotoriky a psaní.
In English
The electronic publication is designed for the students of Somatopedia. The aim of the publication is to summarized and defined the basic terms of Somatopedia and also to describe unique didactics and methods of graphomotorics training, graphomotorics development and writing in target audience. Furthermore it presents possible interventions and compensatory aids. Study materials should facilitate the orientation in the mentioned issue and help students and special educators with problem solving in the area of special educational diagnostics and subsequent intervention in graphomotorics and writing.