c 2014

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar

Basic information

Original name

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

Name in Czech

Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením

Name (in English)

Graphomotorics and writing of children with physical disability

Edition

1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-6769-1

ISSN

Keywords (in Czech)

žák s tělesným postižením; grafomotorika; náhradní způsoby psaní; kompenzační pomůcky; speciálněpedagogická podpora

Keywords in English

Pupil with physical disability; Graphomotorics; Alternative writing ways; Compensatory aid; Special educational support

Tags

Reviewed
Změněno: 20/3/2015 09:02, doc. PhDr. Mgr. Dagmar Opatřilová, Ph.D.

Abstract

V originále

Výuková publikace Grafomotorika a psaní u žáků s tělesným postižením je určena studentům oboru somatopedie (PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny) a klade si za cíl sumarizovat a vysvětlit základní pojmy sledované problematiky, popsat speciální didaktiky a metodiky při nácviku a rozvoji grafomotoriky a psaní u cílové skupiny, dále pak prezentovat možné intervence a kompenzace. Studijní pomůcka by měla usnadnit orientaci v daném okruhu problémů, pomoci studentům a speciálním pedagogům řešit obtíže při speciálněpedagogické diagnostice a následné intervenci v oblasti grafomotoriky a psaní.

In English

The electronic publication is designed for the students of Somatopedia. The aim of the publication is to summarized and defined the basic terms of Somatopedia and also to describe unique didactics and methods of graphomotorics training, graphomotorics development and writing in target audience. Furthermore it presents possible interventions and compensatory aids. Study materials should facilitate the orientation in the mentioned issue and help students and special educators with problem solving in the area of special educational diagnostics and subsequent intervention in graphomotorics and writing.