c 2014

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

OPATŘILOVÁ, Dagmar and Dana ZÁMEČNÍKOVÁ

Basic information

Original name

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

Name in Czech

Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením

Name (in English)

Support of motor development of people with physical disability

Edition

1. vyd. Brno, Elportál, 2014. Brno, 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7611-2

ISSN

Keywords (in Czech)

osoba s tělesným postižením; hrubá motorika; diagnostika a podpora hybnosti; kompenzační pomůcky; aktivity denního života

Keywords in English

Person with physical disability; gross motor development; assessment and support of development; compensatory tools; daily living activities

Tags

Reviewed
Změněno: 25/3/2015 08:23, PhDr. Mgr. Dana Zámečníková, Ph.D.

Abstract

V originále

Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Anotace Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami. Výuková publikace Podpora rozvoje hybnosti osob s tělesným postižením je zaměřena na jedince s tělesným postižením a je věnována zejména oblasti rozvoje hybnosti jako předpokladu komplexní péče a podpory o tyto jedince. Komplexně zpracovává několik klíčových oblastí, které spolu navzájem souvisí a jejichž podpora a rozvoj je nezbytná k naplnění cílů ucelené péče. Text se orientuje převážně na praktické otázky podpory a jejich zapojení do každodenního života. Učební pomůcka je především určena pro studenty předmětů PdF:SP7BK_RMO, SP_RMO Reedukace mozkové obrny, SP4MP_SPEV, SPSMP_SPEV Edukace jedinců s více vadami, SPSMK_S4b2 Edukace žáků s těžkým postižením a souběžným postižením více vadami, SP4MK_S4b2 Edukace jedinců s více vadami.

In English

This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life. In the publications are Czech and foreign references and sources and adapted skills and knowledge of authors with the aim to provide current review of possibilities to support individuals with physical disabilities. Content is divided into various chapters to make the orientation easier and is supplemented by pictures, diagrams, tables and photos and drawings. Every chapter defines aims, key words and summary. Questions will help to get feedback. This text is oriented on people with physical disabilities and is aimed especially on motor development as a part of complex care and support provided to people with disability. In chapters are defined key areas which are necessary to reach the aim of comprehensive support of development. Implemented are especially practical questions of support and its implementation into everyday life.