Detailed Information on Publication Record
2015
Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)
ZOUNEK, Jiří, Michal ŠIMÁNĚ and Dana KNOTOVÁBasic information
Original name
Soudobé dějiny školství jako výzva pro historicko-pedagogický výzkum i výuku (dějin pedagogiky)
Name (in English)
Contemporary history of education as a challenge for historical and educational research and teaching (history of education)
Authors
ZOUNEK, Jiří (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Michal ŠIMÁNĚ (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Dana KNOTOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Aktuální situace a perspektivy dějin pedagogiky jako vědního oboru a jako vyučovacího předmětu. Katedra pedagogiky, Filozofická fakulta, Univerzita Karlova, 4. února, 2015, Praha, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Prezentace na konferencích
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
RIV identification code
RIV/00216224:14210/15:00080717
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
současné dějiny; dějiny vzdělávání; orální historie; ICT ve vzdělávání
Keywords in English
contemporary history; history of education; oral history; ICT in education
Změněno: 23/3/2016 15:17, Mgr. Marie Skřivanová
V originále
Cílem příspěvku je prezentovat a diskutovat problematiku soudobých dějin školství, které je v českém prostředí věnováno poměrně málo pozornosti. Autoři se budou v první části příspěvku věnovat metodologickým otázkám výzkumu soudobých dějin školství. Ve druhé části příspěvku se zaměří na pojetí výuky soudobých dějin školství v éře digitálních technologií. V této části se zamyslí nad výukou založenou na moderních didaktických paradigmatech, ale i na současných historických konceptech.
In English
The objective of this paper is to present and discuss issues of contemporary history of education, which is in the Czech environment received relatively little attention. Authors focus on the methodological issues of contemporary history of education research in the first part of the contribution. In the second part of the paper authors focus on the concept of teaching contemporary history of education in the digital age. In this section considers the teaching based on modern teaching paradigms, but also on contemporary historical concepts.
Links
GA14-05926S, research and development project |
|