KLENKOVÁ, Jiřina and Petr KOPEČNÝ. Žáci s narušenou komunikační schopností (Pupils with impaired communication ability). In Bartoňová, M., Vítková, M. Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání. první. Brno: Masarykova univerzita, 2016, p. 119-140. ISBN 978-80-7315-255-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Žáci s narušenou komunikační schopností
Name (in English) Pupils with impaired communication ability
Authors KLENKOVÁ, Jiřina and Petr KOPEČNÝ.
Edition první. Brno, Strategie vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Texty k distančnímu vzdělávání, p. 119-140, 22 pp. 2016.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-7315-255-0
Keywords in English inclusion; impaired communication ability; speech therapy; development; speech disorders; school age
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D., učo 221806. Changed: 28/2/2017 14:55.
Abstract
Problematika žáků s narušenou komunikační schopností, jejich inkluze a možnosti jejich podpory při vzdělávání se dotýká stále většího počtu pedagogů, protože do výchovně vzdělávacího procesu běžných základních škol jsou integrováni žáci s narušenou komunikační schopností. Jedná se o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, jsou to žáci se zdravotním postižením.
Abstract (in English)
Problems of pupils with impaired communication abilities, their inclusion and their potential support in education affects a growing number of educators as to the educational process in mainstream elementary schools are integrated pupils with impaired communication ability. These are pupils with special educational needs, they are students with disabilities.
Links
MUNI/A/1169/2014, interní kód MUName: Současné trendy v pojetí a realizaci inkluzivního vzdělávání v ČR a na PdF MU se zřetelem na žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 14/8/2024 04:18