MOC KRÁLOVÁ, Dagmar. Fyzikální terapie I (Physical therapy I). Online. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. nestránkováno, 38 pp. ISBN 978-80-210-7166-7.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Fyzikální terapie I
Name (in English) Physical therapy I
Authors MOC KRÁLOVÁ, Dagmar (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Brno, p. nestránkováno, 38 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Teaching aids, texts (including individual chapters in textbooks)
Field of Study Sport and leisure time activities
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14510/14:00079662
Organization unit Faculty of Sports Studies
ISBN 978-80-210-7166-7
Keywords in English Physical therapy; effects of physical therapy; health treatment; level of motor control
Changed by Changed by: Mgr. Aneta Fedrová, učo 142618. Changed: 23/3/2015 12:06.
Abstract
Fyzikální terapie I vysvětluje hlavně fyziologické pochody v lidském těle. Náplní přednášek je seznámení se s nejčastějšími požadovanými účinky, které využíváme během terapie, a vysvětlení jejich působení v lidském organizmu. Zároveň klademe důraz na znalost jednotlivých etáží řízení motoriky s ohledem na jejich význam v jednotlivých procedurách.
Abstract (in English)
Physical therapy I mainly explains physiological processes in the human body. Lectures cover the introduction of the most desired effects which we use during the therapy and the explanation of their possible impact on the human body. At the same time, particular emphasis is placed on the knowledge of the individual levels of motor control considering their importance to a particular health treatment.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MUName: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education
PrintDisplayed: 28/7/2024 00:15