Detailed Information on Publication Record
2014
Didaktika fotbalu, ledního hokeje a krasobruslení
VACENOVSKÝ, Pavel, Petr STAREC and Jiří NYKODÝMBasic information
Original name
Didaktika fotbalu, ledního hokeje a krasobruslení
Name (in English)
Didactics of football, ice hockey and figure scating
Authors
VACENOVSKÝ, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr STAREC (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří NYKODÝM (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
Brno, p. nestránkováno, 30 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14510/14:00079679
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-210-7456-9
Keywords in English
Didactics forms; individual player´s reactions; combinations during the game; evaluation of the performance
Změněno: 23/3/2015 14:16, Mgr. Aneta Fedrová
V originále
V kapitole Didaktika fotbalu najdou studenti informace o herních činnostech jednotlivce a herních kombinacích hry. Z pohledu učitele a trenéra je důležité znát klíčové kroky jednotlivých činností, na co se má učitel a trenér zaměřit při hodnocení výkonu z hlediska jednotlivých herních činností a co má následně svým svěřencům radit. V podkapitole Didaktické formy je uvedeno jejich rozdělení s následnou charakteristikou. Kapitola je zakončena charakteristikou herního výkonu, který učitel či trenér pečlivě sleduje, aby mohl zhodnotit aktuální potřeby tréninkového procesu.
In English
This chapter Didactics of football provides students with the information on the individual player´s reactions and combinations during the game. For teachers or coaches it is inevitable to be aware of the key steps of the individual activities, to know what teachers or coaches should focus on when evaluating individual player´s reactions and what kind of advice they should provide their students with. Sub-chapter Didactics forms provides their division and their characteristics. At the end of this chapter, there is provided some characteristics of player´s reactions and performance which teachers or coaches watch carefully to be able to define the current needs of the training procedure.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU |
|