c 2014

Didaktika fotbalu, ledního hokeje a krasobruslení

VACENOVSKÝ, Pavel, Petr STAREC and Jiří NYKODÝM

Basic information

Original name

Didaktika fotbalu, ledního hokeje a krasobruslení

Name (in English)

Didactics of football, ice hockey and figure scating

Authors

VACENOVSKÝ, Pavel (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution), Petr STAREC (203 Czech Republic, belonging to the institution) and Jiří NYKODÝM (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

Brno, p. nestránkováno, 30 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/14:00079679

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-7456-9

Keywords in English

Didactics forms; individual player´s reactions; combinations during the game; evaluation of the performance
Změněno: 23/3/2015 14:16, Mgr. Aneta Fedrová

Abstract

V originále

V kapitole Didaktika fotbalu najdou studenti informace o herních činnostech jednotlivce a herních kombinacích hry. Z pohledu učitele a trenéra je důležité znát klíčové kroky jednotlivých činností, na co se má učitel a trenér zaměřit při hodnocení výkonu z hlediska jednotlivých herních činností a co má následně svým svěřencům radit. V podkapitole Didaktické formy je uvedeno jejich rozdělení s následnou charakteristikou. Kapitola je zakončena charakteristikou herního výkonu, který učitel či trenér pečlivě sleduje, aby mohl zhodnotit aktuální potřeby tréninkového procesu.

In English

This chapter Didactics of football provides students with the information on the individual player´s reactions and combinations during the game. For teachers or coaches it is inevitable to be aware of the key steps of the individual activities, to know what teachers or coaches should focus on when evaluating individual player´s reactions and what kind of advice they should provide their students with. Sub-chapter Didactics forms provides their division and their characteristics. At the end of this chapter, there is provided some characteristics of player´s reactions and performance which teachers or coaches watch carefully to be able to define the current needs of the training procedure.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU
Name: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education