PROKOPOVÁ, Radka and Karel ČERVENKA. Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků (Educational Needs of Exceptionally Gifted Students). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 31-41. ISBN 978-80-210-7610-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Name in Czech Výchovné potřeby mimořádně nadaných žáků
Name (in English) Educational Needs of Exceptionally Gifted Students
Authors PROKOPOVÁ, Radka and Karel ČERVENKA.
Edition Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, p. 31-41, 11 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7610-5
Keywords (in Czech) mimořádně nadaný žák; výchovné potřeby; výchovné přístupy
Keywords in English exceptionally gifted pupil; educational needs; educational attitude
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 24/3/2015 12:34.
Abstract
Kapitola představuje mimořádně nadané děti, jejich osobnostní charakteristiky či jejich problémové projevy, zmiňuje také předsudky o mimořádně nadaných dětech, se kterými se můžeme v populaci setkat. Text vychází ze závěrů výzkumné sondy, která byla zaměřena na pohled učitelů a vychovatelů na výchovu mimořádně nadaných žáků, na jejich osobnostní rysy a výchovné potřeby. Kvalitativní výzkum byl prováděn formou rozhovorů s pedagogy mimořádně nadaných žáků na základní škole.
Abstract (in English)
The chapter deals with the issue of exceptionally gifted children, their personality characteristics or their problematic behavioural, also mentions the prejudices of exceptionally gifted children, which we can meet in the population. The text presents some findings of qualitative research on teachers‘view on the issue.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 31/5/2024 05:50