RADIMÁKOVÁ, Paulína and Karel ČERVENKA. Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces (Intervention process of the point of view of children from eduacational institutions and low-threshold clubs). In VOJTOVÁ, V., ČERVENKA. K. Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování. 1st ed. Brno: Masarykova univerzita, 2014, p. 88-100. ISBN 978-80-210-7610-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Pohĺad detí z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov na intervenčný proces
Name in Czech Pohled dětí z výchovných ústavů a nízkoprahových klubů na intervenční proces
Name (in English) Intervention process of the point of view of children from eduacational institutions and low-threshold clubs
Authors RADIMÁKOVÁ, Paulína and Karel ČERVENKA.
Edition 1. vyd. Brno, Intervence pro inkluzi dětí s problémy/poruchami v chování, p. 88-100, 13 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Slovak
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7610-5
Keywords (in Czech) výchovný ústav; nízkoprahový klub; intervence; perspektiva; poruchy chování; adolescent; podpora
Keywords in English educational institution; low-threshold club; intervention; perspective; behavioural disorder; adolescent; support
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. et Mgr. Karel Červenka, Ph.D., učo 8596. Changed: 24/3/2015 12:45.
Abstract
Kapitola pojednáva o problematike intervenčného procesu do situácie tzv. problémových detí (s problémom či poruchou správania). Jadrom kapitoly je prezentácia výsledkov výskumnej sondy, ktorá bola zameraná práve na problematiku intervencie do situácie detí a mládeže s poruchami správania v dvoch odlišných prostrediach – vo výchovných ústavoch a nízkoprahových kluboch. V centre záujmu bola otázka, ako samotné deti a mládež prijímajú proces intervencie, prostredie a pracovníkov a tým aj ako sú otvorení voči intervenčnému procesu a chcú dosiahnuť zmenu. Výskumnej sondy sa zúčastnili deti a mladiství z výchovných ústavov a nízkoprahových klubov.
Abstract (in English)
This chapter deals with the intervention process related to the situation of "problem children" (with behavioural problem or disorder). The chapter is based on the results of a research, which focused on the intervention process in relation to the situation of the children and young people with behavioural disorder in two different kinds of environment – educational institutions and low-threshold clubs. At the core of the research was the question how these children and the young people perceive the intervention process, environment and staff, and thus to which extent they are open to the intervention process and willing to make some change. The researched sample consisted of children and young people from educational institutions and low-threshold clubs.
Links
MUNI/A/0801/2013, interní kód MUName: Od inkluze ve školním prostředí k sociální inkluzi a participaci ve společnosti
Investor: Masaryk University, Category A
PrintDisplayed: 22/5/2024 08:43