VÁŇA, Pavel. "Lehrerinnen" - ihr langer Weg zur Gleichstellung und Akzeptanz mit einem Fokus auf Feminisierung und ihren Konsequenzen (Female Teachers: Their long road to equality and acceptance with a focus on feminization and its consequences). roč. 24, č. 5, str. 699-720. MU, 2014. Pedagogická orientace. Available from: https://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-699.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name "Lehrerinnen" - ihr langer Weg zur Gleichstellung und Akzeptanz mit einem Fokus auf Feminisierung und ihren Konsequenzen
Name in Czech "Učitelky" - jejich dlouhá cesta k rovnoprávnosti a uznání se zaměřením na feminizaci a její důsledky.
Name (in English) Female Teachers: Their long road to equality and acceptance with a focus on feminization and its consequences
Authors VÁŇA, Pavel.
Edition roč. 24, č. 5, str. 699-720. MU, Pedagogická orientace, 2014.
Other information
Type of outcome Original works of art
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Organization unit Faculty of Education
Doi http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-699
Keywords (in Czech) feminizace, diskriminace, rovnost, celibát učitelek, genderově teoretický výklad
Keywords in English feminization, discrimination, equality, celibacy of female teachers, gender-theoretical explanation
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 6/5/2015 10:51.
Abstract
Překlad článku Doz. Dr. hab. et Mag. Renate Seebauer B.Ed. Prof. PH z německého jazyka
Abstract (in English)
Translation of an article of Doz. Dr. hab. et Mag. Renate Seebauer B.Ed. Prof. PH
PrintDisplayed: 31/7/2024 22:23