OBROVSKÁ, Jana. From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils’ Strategies in De-Segregated Classroom. In György Mészáros, Franciska Körtvélyesi. Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. Brussels – Budapest: Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság. s. 56-74. ISBN 978-963-7123-38-2. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název From Ritual Conformity to Ritual Resistance: Pupils’ Strategies in De-Segregated Classroom
Autoři OBROVSKÁ, Jana (203 Česká republika, garant, domácí).
Vydání Brussels – Budapest, Social Justice and Diversity in Teacher Education. Proceedings of the ATEE Winter Conference 15-17 April, Budapest, Hungary. od s. 56-74, 19 s. 2015.
Nakladatel Association for Teacher Education in Europe - Magyar Pedagógiai Társaság
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Maďarsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00080721
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-963-7123-38-2
Klíčová slova anglicky Ethnic Diversity; Roma Pupils; De-Segregation; Interaction Rituals; Educational Ethnography
Změnil Změnila: Ing. Alena Raisová, učo 36962. Změněno: 28. 4. 2016 14:39.
Anotace
My ethnographical research focuses on interaction rituals in ethnically diverse classroom attended by Roma minority as well as majority children. My study is situated in a Czech border town where de-segregational local policy is implemented to integrate Roma children to mainstream public schools. In my paper I will capture pupils’ and teachers’ interactions from the interaction ritual perspective. I am interested in the ways ethnicity is present in pupils’ behavioural strategies ranging from ritual conformity to ritual resistance. As I argue, teachers’ heightened sensitivity to interaction rituals of their pupils can contribute to promote social justice and diversity in education.
Návaznosti
GAP404/12/1487, projekt VaVNázev: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Akronym: MOPED)
Investor: Grantová agentura ČR, Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 04:40