Detailed Information on Publication Record
2014
Speciální pedagogika
SKOTÁKOVÁ, AlenaBasic information
Original name
Speciální pedagogika
Name (in English)
Special education
Authors
SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Brno, p. nestránkováno, 81 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)
Field of Study
Sport and leisure time activities
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
electronic version available online
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14510/14:00079878
Organization unit
Faculty of Sports Studies
ISBN
978-80-210-6996-1
Keywords in English
Special pedagogy; diagnostics; somatopedia; ophtalmopedia; surdopedia; speech-language pathology; psychopedia; ethopedia; specific learning disabilities; therapy; a disabled person
Změněno: 26/3/2015 20:42, Mgr. Aneta Fedrová
V originále
Titul poskytuje základní informace z oblasti speciální pedagogiky. Klade si za cíl pomoci studentům přijmout intervence a strategie, které je mají připravit zvládnout komunikaci, případně i pedagogický proces s lidmi se zdravotním postižením. Záměrem bylo zařadit i témata korespondující s obory, pro něž je e-learning určen – etopedii, oftalmopedii a surdopedii. Celek je rozdělen do 10 kapitol, dle jednotlivých pedií. Každá kapitola obsahuje testové otázky. Mají napomoci studentům připravit se na závěrečný test. Dále je text obohacen o několik videoukázek – ukázky motivační, ba i pohybových aktivit osob se zdravotním postižením. Samozřejmostí jsou grafy a obrázky, napomáhají přehlednosti a zajímavosti učebního materiálu.
In English
The presented text provides basic information on special pedagogy. The goal is to help students adopt interventions and strategies that help them manage communication and possibly educational process with people with disabilities. The intention was to include in the text the topics corresponding to the branch for which the e-learning has been designed – i.e. ethopedia, and ophtalmopedia and surdopedia. The text is divided into 10 chapters by individual pedias where each chapter contains test questions to help students prepare for the final test. Further text is accompanied by several video clips; motivational as well as video recordings of physical activities for people with disabilities. Graphs and pictures are included to enhance text clarity and attractiveness.
Links
CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU |
|