c 2014

Speciální pedagogika

SKOTÁKOVÁ, Alena

Basic information

Original name

Speciální pedagogika

Name (in English)

Special education

Authors

SKOTÁKOVÁ, Alena (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Brno, p. nestránkováno, 81 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Učební texty pomůcky (vč. dílčích kapitol v učebnicích)

Field of Study

Sport and leisure time activities

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14510/14:00079878

Organization unit

Faculty of Sports Studies

ISBN

978-80-210-6996-1

Keywords in English

Special pedagogy; diagnostics; somatopedia; ophtalmopedia; surdopedia; speech-language pathology; psychopedia; ethopedia; specific learning disabilities; therapy; a disabled person
Změněno: 26/3/2015 20:42, Mgr. Aneta Fedrová

Abstract

V originále

Titul poskytuje základní informace z oblasti speciální pedagogiky. Klade si za cíl pomoci studentům přijmout intervence a strategie, které je mají připravit zvládnout komunikaci, případně i pedagogický proces s lidmi se zdravotním postižením. Záměrem bylo zařadit i témata korespondující s obory, pro něž je e-learning určen – etopedii, oftalmopedii a surdopedii. Celek je rozdělen do 10 kapitol, dle jednotlivých pedií. Každá kapitola obsahuje testové otázky. Mají napomoci studentům připravit se na závěrečný test. Dále je text obohacen o několik videoukázek – ukázky motivační, ba i pohybových aktivit osob se zdravotním postižením. Samozřejmostí jsou grafy a obrázky, napomáhají přehlednosti a zajímavosti učebního materiálu.

In English

The presented text provides basic information on special pedagogy. The goal is to help students adopt interventions and strategies that help them manage communication and possibly educational process with people with disabilities. The intention was to include in the text the topics corresponding to the branch for which the e-learning has been designed – i.e. ethopedia, and ophtalmopedia and surdopedia. The text is divided into 10 chapters by individual pedias where each chapter contains test questions to help students prepare for the final test. Further text is accompanied by several video clips; motivational as well as video recordings of physical activities for people with disabilities. Graphs and pictures are included to enhance text clarity and attractiveness.

Links

CZ.1.07/2.2.00/28.0221, interní kód MU
Name: Inovace a modernizace studijních oborů FSpS (Acronym: IMPACT)
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, 2.2 Higher education