RÖDEROVÁ, Petra. Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením (Specific Features in Teaching Pupils with Visual Impairments). In Bartoňová, M., Vítková, M. et al. Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools. 1. vydání. Brno: Masarykova univerzita, 2013, p. 155-171. ISBN 978-80-210-6646-5.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Name in Czech Specifika ve vzdělávání žáků se zrakovým postižením
Name (in English) Specific Features in Teaching Pupils with Visual Impairments
Authors RÖDEROVÁ, Petra.
Edition 1. vydání. Brno, Specifika ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v inkluzivním prostředí základní školy. Specific Features in Teaching Pupils with Special Educational Needs in an Inculusive Learning Environment in Primary Schools, p. 155-171, 17 pp. 2013.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-6646-5
Keywords (in Czech) zrakové postižení, specifické kompetence, edukace, zraková vada, speciální pomůcky
Keywords in English visual impairment, specific skills, education, visual defect, speccial aids
Tags Reviewed
Changed by Changed by: PhDr. Lenka Gajzlerová, Ph.D., učo 135477. Changed: 27/3/2015 18:54.
Abstract
Kapitola uvádí do problematiky vzdělávání osob s postižením zraku na základě jejich potřeb a možností. Zohledňuje doporučené metody práce a potřebné vybavení škol, které je vhodné pro edukaci této cílové skupiny.
Abstract (in English)
The chapter introduces the issue of education of people with visual impairments based on their needs and possibilities. The paper reflects recommended working methods and necessary facilities in schools that are appropriate for teaching this target group.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 9/6/2024 07:51