Detailed Information on Publication Record
2014
Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
PITNEROVÁ, PavlaBasic information
Original name
Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
Name in Czech
Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
Name (in English)
The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing
Authors
Edition
1. vyd. Brno, 171 pp. 2014
Publisher
Masarykova univerzita
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Odborná kniha
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
printed version "print"
ISBN
978-80-210-7596-2
Keywords (in Czech)
vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze; sluchové postižení; komunikace; výzkum; kvantitativní metodologie; kvalitativní metodologie; případová studie
Keywords in English
education; pupils with special educational needs; integration; inclusion; hearing impairment; communication; research; quantitative methodology; qualitative methodology; case study
Tags
Tags
Reviewed
Změněno: 2/4/2015 14:11, Mgr. Jana Dykastová
V originále
Monografie představuje tři výzkumné projekty, zaměřené na zkoumání připravenosti studentů učitelství a učitelů z jižní Moravy na integraci žáků se sluchovým postižením do běžných škol. Výzkum kombinuje různé výzkumné techniky pro srovnání mezi postoji a zkušenosti učitelů. Z metod a technik byly použity: analýza odborné literatury, obsahová analýza a technika dotazníku. Následuje případová studie, která představuje výsledky dlouhodobého pozorování procesu integrace chlapce se sluchovým postižením do běžné školy a doplňuje tak výstupy z předchozích statisticky zpracovaných zjištění. Soubor výzkumných nástrojů se skládá z dlouhodobého pozorování účastníků, analýzy dokumentů a hloubkových rozhovorů.
In English
The monograph presents three particular research projects focused on the exploring of special education students and teachers from the South Moravia preparedness to integrate children with hearing impairment into educational system: mainstream schools and relevant services. The following methods and techniques were used: professional literature review, content analysis and questionnaire. The case study was used for the long-term observation of the boy with hearing impairment due to his integration into mainstream school. The methodological toolkit consists of long-term participant observation, document analysis and in-depth interviews.
Links
MSM0021622443, plan (intention) |
|