PITNEROVÁ, Pavla. Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením (The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing). 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 171 pp. ISBN 978-80-210-7596-2.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
Name in Czech Role komunikace v procesu integrace žáka se sluchovým postižením
Name (in English) The Role of the Communication in the Integration Process of the Pupil with Hearing
Authors PITNEROVÁ, Pavla.
Edition 1. vyd. Brno, 171 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-7596-2
Keywords (in Czech) vzdělávání; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; integrace; inkluze; sluchové postižení; komunikace; výzkum; kvantitativní metodologie; kvalitativní metodologie; případová studie
Keywords in English education; pupils with special educational needs; integration; inclusion; hearing impairment; communication; research; quantitative methodology; qualitative methodology; case study
Tags Munipress
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Changed: 2/4/2015 14:11.
Abstract
Monografie představuje tři výzkumné projekty, zaměřené na zkoumání připravenosti studentů učitelství a učitelů z jižní Moravy na integraci žáků se sluchovým postižením do běžných škol. Výzkum kombinuje různé výzkumné techniky pro srovnání mezi postoji a zkušenosti učitelů. Z metod a technik byly použity: analýza odborné literatury, obsahová analýza a technika dotazníku. Následuje případová studie, která představuje výsledky dlouhodobého pozorování procesu integrace chlapce se sluchovým postižením do běžné školy a doplňuje tak výstupy z předchozích statisticky zpracovaných zjištění. Soubor výzkumných nástrojů se skládá z dlouhodobého pozorování účastníků, analýzy dokumentů a hloubkových rozhovorů.
Abstract (in English)
The monograph presents three particular research projects focused on the exploring of special education students and teachers from the South Moravia preparedness to integrate children with hearing impairment into educational system: mainstream schools and relevant services. The following methods and techniques were used: professional literature review, content analysis and questionnaire. The case study was used for the long-term observation of the boy with hearing impairment due to his integration into mainstream school. The methodological toolkit consists of long-term participant observation, document analysis and in-depth interviews.
Links
MSM0021622443, plan (intention)Name: Speciální potřeby žáků v kontextu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání
Investor: Ministry of Education, Youth and Sports of the CR, Special Needs of Pupils in Context with Framework Educational Programme for Primary Education
PrintDisplayed: 25/4/2024 19:13