B 2014

Inclusion in Education for Students with Special Educational Needs from the Perspective of Research

BARTOŇOVÁ, Miroslava, Marie VÍTKOVÁ a Martin VRUBEL

Základní údaje

Originální název

Inclusion in Education for Students with Special Educational Needs from the Perspective of Research

Název česky

Inkluze ve vzdělávání pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami z pohledu výzkumu

Autoři

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Česká republika, garant, domácí), Marie VÍTKOVÁ (203 Česká republika, domácí) a Martin VRUBEL (203 Česká republika, domácí)
Petr Kovařík.

Vydání

1st Edition. Brno, 161 s. 2014

Nakladatel

Masaryk University

Další údaje

Jazyk

angličtina

Typ výsledku

Odborná kniha

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Forma vydání

tištěná verze "print"

Kód RIV

RIV/00216224:14410/14:00079999

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7152-0

Klíčová slova česky

inkluzivní vzdělávání; inkluzivní vyučování; inkluzivní didaktika; žák se speciálními vzdělávacími potřebami; se zrakovým postižením; rodiče; učitel; základní škola; speciálně pedagogické centrum; individuální vzdělávací plán

Klíčová slova anglicky

inclusive education; inclusive teaching; inclusive didactics; students with special educational needs; with visual impairment; parents; teachers; elementary schools; special education centers; individual education plans
Změněno: 7. 4. 2015 12:26, PhDr. Pavla Pitnerová, Ph.D.

Anotace

ORIG CZ

V originále

The book presents a part of the research study financially supported by the interdisciplinary research project MUNI/M/0012/2013 “Inclusion in Schools as an Interdisciplinary Issue. Bases, Conditions and Strategies for Implementation”and Institutional Development Plan of PdF MU.The main research sectors are regular elementary schools implementing inclusive education, in which also pupils with special educational needsare educated in heterogeneous groups. Our focus is set on students and their teachers and also parents. The entire text is interspersed by surveys presenting analyzes and new findings in the context of inclusive education in comparison with foreign approaches. The last chapter presentsa research project focused on the comparison of the attitudes of school management towards the facilitators of inclusive education forpupils with visual impairment.

Česky

V odborné knize je prezentována část z výzkumu podpořeného mezioborovým výzkumným projektem MUNI/M/0012/2013 Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace a s finanční podporou Institucionálního plánu rozvoje PdF MU. Hlavním výzkumným prostředím jsou běžné základní školy realizující inkluzivní vyučování, ve kterém se v heterogenních skupinách vzdělávají i žáci se speciálními vzdělávacími potřebami. Náš pohled je zaměřen jak na žáky, tak jejich učitele a rodiče. Celý text je proložen výzkumnými šetřeními podávajícími analýzy a nová zjištění v kontextu inkluzivního vzdělávání ve srovnání se zahraničními přístupy. V poslední kapitole je prezentovaný výzkumný projekt zaměřený na komparaci postojů managementu škol k facilitátorům inkluzivního vzdělávání žáků se zrakovým postižením.

Návaznosti

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Název: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masarykova univerzita, Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace, INTERDISCIPLINARY - Mezioborové výzkumné projekty
Zobrazeno: 9. 11. 2024 05:33