B 2014

Approaches to students with learning disorders in inclusive school environment

BARTOŇOVÁ, Miroslava

Basic information

Original name

Approaches to students with learning disorders in inclusive school environment

Authors

BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Brno, 163 pp. 2014

Publisher

Masarykova univerzita

Other information

Language

English

Type of outcome

Odborná kniha

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

printed version "print"

RIV identification code

RIV/00216224:14410/14:00080005

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7110-0

Keywords (in Czech)

specifické poruchy učeni; strategie; výzkum; styly učení

Keywords in English

specific learning disorder; strategy; research on learning styles

Tags

Reviewed
Změněno: 9/4/2015 09:08, Dana Nesnídalová

Abstract

V originále

The monograph addresses the issue of education for pupils with specific learning disabilities in inclusive elementary school. The aim is to describe the possibilities of education for pupils and strategy approaches in mainstream school and to analyze factors influencing process of education inclusion of pupils in mainstream schools. The monograph is processed monographic treatments using techniques of critical analysis of scientific literature Czech and foreign origin, mainly German and English, in the empirical part of the research project is processed using the method of quantitative and qualitative research.

In Czech

Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků a strategie přístupů ve škole hlavního vzdělávacího proudu a analyzovat faktory ovlivňující proces edukace inkluze žáků ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Monografie je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience, zejména německé a anglické, v empirické části je zpracován výzkumný projekt s využitím metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu.

Links

MUNI/M/0012/2013, interní kód MU
Name: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects