BARTOŇOVÁ, Miroslava. Approaches to students with learning disorders in inclusive school environment. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 163 pp. ISBN 978-80-210-7110-0.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Approaches to students with learning disorders in inclusive school environment
Authors BARTOŇOVÁ, Miroslava (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition 1. vyd. Brno, 163 pp. 2014.
Publisher Masarykova univerzita
Other information
Original language English
Type of outcome Book on a specialized topic
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/14:00080005
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-210-7110-0
Keywords (in Czech) specifické poruchy učeni; strategie; výzkum; styly učení
Keywords in English specific learning disorder; strategy; research on learning styles
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 9/4/2015 09:08.
Abstract
The monograph addresses the issue of education for pupils with specific learning disabilities in inclusive elementary school. The aim is to describe the possibilities of education for pupils and strategy approaches in mainstream school and to analyze factors influencing process of education inclusion of pupils in mainstream schools. The monograph is processed monographic treatments using techniques of critical analysis of scientific literature Czech and foreign origin, mainly German and English, in the empirical part of the research project is processed using the method of quantitative and qualitative research.
Abstract (in Czech)
Monografie řeší problematiku vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení v inkluzivním prostředí základní školy. Cílem je popsat možnosti vzdělávání žáků a strategie přístupů ve škole hlavního vzdělávacího proudu a analyzovat faktory ovlivňující proces edukace inkluze žáků ve školách hlavního vzdělávacího proudu. Monografie je zpracovaná monografickou procedurou s využitím techniky kritické analýzy odborné literatury české a zahraniční provenience, zejména německé a anglické, v empirické části je zpracován výzkumný projekt s využitím metody kvantitativního a kvalitativního výzkumu.
Links
MUNI/M/0012/2013, interní kód MUName: Inkluze ve škole jako interdisciplinární problém. Východiska, podmínky a strategie realizace
Investor: Masaryk University, INTERDISCIPLINARY - Interdisciplinary research projects
PrintDisplayed: 27/4/2024 10:08