BERÁNEK, Jaroslav. Teorie čísel jako prostředek motivace ve vyučování matematice. In 9. didaktická konference s mezinárodní účastí. ISBN 978-80-210-7814-7. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Teorie čísel jako prostředek motivace ve vyučování matematice
Název česky Teorie čísel jako prostředek motivace ve vyučování matematice
Název anglicky The number theory as the means of motivation in teaching of mathematics
Autoři BERÁNEK, Jaroslav.
Vydání 9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015.
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Konferenční abstrakt
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Organizační jednotka Pedagogická fakulta
ISBN 978-80-210-7814-7
Klíčová slova česky Motivace; matematika; teorie čísel; rozklady čísel
Klíčová slova anglicky Motivation; mathematics; number theory; decomposition of numbers
Změnil Změnil: doc. RNDr. Jaroslav Beránek, CSc., učo 2311. Změněno: 9. 4. 2015 12:27.
Anotace
Příspěvek vznikl na základě výzkumu zaměřeného na inovaci obsahu a forem výuky matematiky na středních a vysokých školách. V příspěvku jsou obsaženy formulace a naznačeno řešení některých jednoduchých aditivních problémů teorie čísel (určení pythagorejských trojic přirozených čísel včetně analogických úloh, rozklad čísel na součet kvadrátů atp.). Uvedené problémy mohou být využity jako motivační činitele při výuce matematiky
Anotace anglicky
The article was created as the result of the research oriented at the innovation of the content and forms of teaching mathematics at secondary schools and universities. In the article there are included examples and solutions of some easy additive problems of number theory (finding Pythagorean triads of natural numbers with analogical examples, partition of numbers into the sum of squares etc.). Solving of these problems could motivate the students for the study of mathematics
VytisknoutZobrazeno: 18. 4. 2024 14:40