VALIŠ, David, Libor ŽÁK a Ondřej POKORA. Failure prediction of diesel engine based on occurrence of selected wear particles in oil. Online. Engineering Failure Analysis. PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2015, roč. 56, october, s. 501-511. ISSN 1350-6307. Dostupné z: https://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.020. [citováno 2024-04-23]
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Failure prediction of diesel engine based on occurrence of selected wear particles in oil
Autoři VALIŠ, David (203 Česká republika), Libor ŽÁK (203 Česká republika) a Ondřej POKORA (203 Česká republika, garant, domácí)
Vydání Engineering Failure Analysis, PERGAMON-ELSEVIER SCIENCE LTD, 2015, 1350-6307.
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Článek v odborném periodiku
Obor 20306 Audio engineering, reliability analysis
Stát vydavatele Velká Británie a Severní Irsko
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Impakt faktor Impact factor: 1.358
Kód RIV RIV/00216224:14310/15:00082688
Organizační jednotka Přírodovědecká fakulta
Doi http://dx.doi.org/10.1016/j.engfailanal.2014.11.020
UT WoS 000361832300049
Klíčová slova česky System failure prediction; Material wear; System and material deterioration; System residual technical life estimation; Diffusion processes
Klíčová slova anglicky System failure prediction; Material wear; System and material deterioration; System residual technical life estimation; Diffusion processes
Štítky AKR
Příznaky Mezinárodní význam, Recenzováno
Změnil Změnil: Mgr. Ondřej Pokora, Ph.D., učo 42536. Změněno: 13. 3. 2018 15:55.
Anotace
When assessing reliability, the principles of system failure prognostic are basic requirements. Condition-based maintenance is more demanding when estimating a system failure and residual/remaining technical life time (RTL). This paper introduces analytical and prognostic methods used for assessing system material wear to predict a failure occurrence. The principles presented in the article are based on indirect but real diagnostic oil data. We concentrate on wear metal particles such as iron (Fe) and lead (Pb) as potential failure indicators. Our approach is very different from other papers published in this area as their data were often artificial or viewed as potentially useful, but they never existed. The advantage and novelty of the outcomes presented in the article are that they might be used mainly for predicting failure occurrence and also for optimising intervals of preventive maintenance (PM), analyzing cost-benefit and planning operation/mission.
VytisknoutZobrazeno: 23. 4. 2024 18:09