SYSLOVÁ, Zora. Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání (Research in the field of early childhood education). Online. In Dagmar Čábalová. Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol jako dialog mezi teorií a praxí. První. Plzeň: Západočeská univerzita, 2014, p. 24-30. ISBN 978-80-261-0494-0. Available from: https://dx.doi.org/.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání
Name (in English) Research in the field of early childhood education
Authors SYSLOVÁ, Zora.
Edition První. Plzeň, Pregraduální vzdělávání učitelů mateřských škol jako dialog mezi teorií a praxí, p. 24-30, 7 pp. 2014.
Publisher Západočeská univerzita
Other information
Original language Czech
Type of outcome Chapter(s) of a specialized book
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form electronic version available online
WWW URL
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-80-261-0494-0
Doi http://dx.doi.org/
Keywords (in Czech) předškolní vzdělávání; pedagogický výzkum; oblasti výzkumu; mezinárodní srovnání
Keywords in English pre-primary education; educational research; area of research; international comparison
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. PhDr. Zora Syslová, Ph.D., učo 243595. Changed: 12/4/2015 15:40.
Abstract
Kapitola se zabývá výzkumy v oblasti předškolního vzdělávání. Přináší závěry mezinárodních studií, které poukazují na vztahy mezi kvalifikací učitelek a výsledky vzdělávání. Přibližuje mezinárodní trendy ve vý- zkumech a důraz kladený na mezinárodní srovnávací studie. Popisuje výsledky přehledové studie, která přináší souhrnná zjištění z výzkumů předškolního vzdělávání realizovaných v letech 2000-2010 v České republice. Dotý- ká se také dvou dalších výzkumů z let následujících. Výzkumy jsou doplněny také zjištěními České školní inspekce. V závěru jsou konstatovány nedostatky, které se v této oblasti v České republice objevují.
Abstract (in English)
The chapter is concerned with researches on area of preprimary education. It brings conclusions of international studies that advert to relationships between qualitifications of teachers and results of education. Is presents international tendencies in researches and shows the accent put on international comparative studies. It describes results of advances that brings summary report from preprimary education researches (realized in Czech republic in 2000-2010). It also mentions two other following researches. Researches are completed by findings of Czech School Inspectorate. Disadvatages that can be found in Czech republic are mentioned in conclusion.
PrintDisplayed: 8/6/2024 14:14