a 2015

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

CÍDLOVÁ, Hana a Michaela PETRŮ

Základní údaje

Originální název

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

Název česky

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

Název anglicky

Use of motivating interdisciplinary tasks on Elportal of Masaryk University

Vydání

9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015

Další údaje

Jazyk

čeština

Typ výsledku

Konferenční abstrakt

Obor

50300 5.3 Education

Stát vydavatele

Česká republika

Utajení

není předmětem státního či obchodního tajemství

Organizační jednotka

Pedagogická fakulta

ISBN

978-80-210-7814-7

Klíčová slova česky

Motivace; chemie; přírodopis; zeměpis; interdisciplinarita; využití

Klíčová slova anglicky

Motivation; chemistry; biology; geography; interdisciplinarity; use
Změněno: 13. 4. 2015 14:26, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Anotace

V originále

Autorky se spolupodílely na vzniku dvou sbírek motivačních mezioborových úloh (chemie-zeměpis, chemie-přírodopis), určených především pro motivaci ve výuce chemie na druhém stupni základní školy. Sbírky byly následně publikovány prostřednictvím Elportálu Masarykovy univerzity a zařazeny k doporučeným studijním materiálům pro studenty učitelství chemie na PdF MU. Protože motivačních materiálů pro výuku, včetně chemie, neustále přibývá, dala by se očekávat dlouhodobě klesající tendence zájmu o toto sbírky. Autorky proto v tomto článku sledují a rozebírají frekvenci využití těchto sbírek.

Anglicky

The authors participated in the formation of two collections of motivational interdisciplinary tasks (chemistry-geography, chemistry-biology), designed especially for motivation in teaching chemistry at lower secondary school. Collections were published at Elportal of Masaryk University and included to recommended study materials for students of chemistry teaching at Faculty of Education, Masaryk University. As number of motivational teaching materials (including chemistry) is rising, a long-term downward trend of interest in these collections should be expected. Therefore, the authors of this article monitor and analyse the frequency of use of these collections.