2015
Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity
CÍDLOVÁ, Hana and Michaela PETRŮBasic information
Original name
Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity
Name in Czech
Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity
Name (in English)
Use of motivating interdisciplinary tasks on Elportal of Masaryk University
Authors
Edition
9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Conference abstract
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
is not subject to a state or trade secret
Organization unit
Faculty of Education
ISBN
978-80-210-7814-7
Keywords (in Czech)
Motivace; chemie; přírodopis; zeměpis; interdisciplinarita; využití
Keywords in English
Motivation; chemistry; biology; geography; interdisciplinarity; use
Changed: 13/4/2015 14:26, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.
V originále
Autorky se spolupodílely na vzniku dvou sbírek motivačních mezioborových úloh (chemie-zeměpis, chemie-přírodopis), určených především pro motivaci ve výuce chemie na druhém stupni základní školy. Sbírky byly následně publikovány prostřednictvím Elportálu Masarykovy univerzity a zařazeny k doporučeným studijním materiálům pro studenty učitelství chemie na PdF MU. Protože motivačních materiálů pro výuku, včetně chemie, neustále přibývá, dala by se očekávat dlouhodobě klesající tendence zájmu o toto sbírky. Autorky proto v tomto článku sledují a rozebírají frekvenci využití těchto sbírek.
In English
The authors participated in the formation of two collections of motivational interdisciplinary tasks (chemistry-geography, chemistry-biology), designed especially for motivation in teaching chemistry at lower secondary school. Collections were published at Elportal of Masaryk University and included to recommended study materials for students of chemistry teaching at Faculty of Education, Masaryk University. As number of motivational teaching materials (including chemistry) is rising, a long-term downward trend of interest in these collections should be expected. Therefore, the authors of this article monitor and analyse the frequency of use of these collections.