a 2015

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

CÍDLOVÁ, Hana and Michaela PETRŮ

Basic information

Original name

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

Name in Czech

Využití motivačních mezioborových úloh na Elportále Masarykovy univerzity

Name (in English)

Use of motivating interdisciplinary tasks on Elportal of Masaryk University

Edition

9. didaktická konference s mezinárodní účastí, 2015

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Conference abstract

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

is not subject to a state or trade secret

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-80-210-7814-7

Keywords (in Czech)

Motivace; chemie; přírodopis; zeměpis; interdisciplinarita; využití

Keywords in English

Motivation; chemistry; biology; geography; interdisciplinarity; use
Changed: 13/4/2015 14:26, doc. Mgr. Hana Cídlová, Dr.

Abstract

V originále

Autorky se spolupodílely na vzniku dvou sbírek motivačních mezioborových úloh (chemie-zeměpis, chemie-přírodopis), určených především pro motivaci ve výuce chemie na druhém stupni základní školy. Sbírky byly následně publikovány prostřednictvím Elportálu Masarykovy univerzity a zařazeny k doporučeným studijním materiálům pro studenty učitelství chemie na PdF MU. Protože motivačních materiálů pro výuku, včetně chemie, neustále přibývá, dala by se očekávat dlouhodobě klesající tendence zájmu o toto sbírky. Autorky proto v tomto článku sledují a rozebírají frekvenci využití těchto sbírek.

In English

The authors participated in the formation of two collections of motivational interdisciplinary tasks (chemistry-geography, chemistry-biology), designed especially for motivation in teaching chemistry at lower secondary school. Collections were published at Elportal of Masaryk University and included to recommended study materials for students of chemistry teaching at Faculty of Education, Masaryk University. As number of motivational teaching materials (including chemistry) is rising, a long-term downward trend of interest in these collections should be expected. Therefore, the authors of this article monitor and analyse the frequency of use of these collections.