D 2015

Analýza neúspěšnosti bakalářského studia matematiky

KROUPOVÁ, Monika and Marie BUDÍKOVÁ

Basic information

Original name

Analýza neúspěšnosti bakalářského studia matematiky

Name in Czech

Analýza neúspěšnosti bakalářského studia matematiky

Name (in English)

ANALYSIS OF THE FAIL-RATES IN A BACHELOR DEGREE PROGRAMME IN MATHEMATICS AND APPLIED MATHEMATICS

Authors

KROUPOVÁ, Monika (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution) and Marie BUDÍKOVÁ (203 Czech Republic, belonging to the institution)

Edition

1. vyd. Bratislava, 14th International Conference on Applied Mathematics APLIMAT 2015 February 3 - 5, 2015, Bratislava, p. 525-532, 8 pp. 2015

Publisher

Slovenská technická univerzita Bratislava

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

10103 Statistics and probability

Country of publisher

Slovakia

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

storage medium (CD, DVD, flash disk)

RIV identification code

RIV/00216224:14310/15:00082728

Organization unit

Faculty of Science

ISBN

978-80-227-4314-3

Keywords (in Czech)

Bakalářské studium matematiky; Pearsonův chí-kvadrát test nezávislosti; binární logistická regrese; systém STATISTICA

Keywords in English

Bachelor's degree in mathematics; Pearson chi-square test of independence; binary logistic regression; STATISTICA system

Tags

Tags

Reviewed
Změněno: 13/3/2018 10:51, RNDr. Marie Budíková, Dr.

Abstract

V originále

Autorky se v příspěvku zabývají sledováním vlivu různých faktorů na neúspěšnost studentů bakalářského studia programů Matematika a Aplikovaná matematika na Přírodovědecké fakultě Masarykovy univerzity v Brně v letech 2003 - 2010. V příspěvku jsou podrobně analyzována data o studentech, kteří nastoupili ke studiu v roce 2010, u ostatních ročníků je pak uvedeno celkové shrnutí. Data byla získána z Informačního systému MU a jejich zpracování bylo provedeno v systému STATISTICA Cz 12.

In English

The authors in this paper investigated influences using different factors on the fail-rates of students who studied on a Bachelor's degree program in Mathematics or Applied Mathematics at the Faculty of Science at Masaryk University in Brno from 2003 to 2010. Focus was given to data of students who began their studies in 2010. For other years an overall sum-mary is stated. The data were obtained from the Information System of Masaryk University.