FRANCOVÁ, Marta and Leni LVOVSKÁ. Texty k základům ELEMENTÁRNÍ GEOMETRIE (Textbooks to the Basics of ELEMENTARY GEOMETRY). 1. vydání. Brno, 2014, 77 pp. ISBN 978-80-210-7594-8.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Texty k základům ELEMENTÁRNÍ GEOMETRIE
Name in Czech Texty k základům ELEMENTÁRNÍ GEOMETRIE
Name (in English) Textbooks to the Basics of ELEMENTARY GEOMETRY
Authors FRANCOVÁ, Marta and Leni LVOVSKÁ.
Edition 1. vydání. Brno, 77 pp. 2014.
Other information
Type of outcome Book on a specialized topic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
ISBN 978-80-210-7594-8
Keywords (in Czech) elementární geometrie, Eukleides, axiomy, přímka, úsečka, rovina, úhel, trojúhelník, kružnice, čtyřúhelník
Keywords in English elementary geometry, Euclid, axioms, line, segment, plane, angle, triangle, circle, tetragon
Changed by Changed by: Mirka Neubauerová, učo 253827. Changed: 27/4/2015 14:21.
Abstract
Tento učební text je určen studentům oboru učitelství pro první stupeň základní školy jako učební pomůcka při studiu elementární geometrie. Při jeho zpracování vycházeli autoři z obsahu výuky geometrie na prvním stupni základní školy. V textu se v prvé řadě opakují a upřesňují mnohé pojmy, se kterými se studenti seznámili na základní a střední škole. Dále je přiblížena podstata axiomatické výstavby geometrie, především vytváření nových pojmů pomocí pojmů dříve zavedených. Základní pojmy jsou uvedeny do hlubších souvislostí, naznačeny jsou některé další otázky, které s axiomatickou výstavbou geometrie souvisejí. Celý text je koncipován tak, aby si budoucí učitelé vytvořili patřičný nadhled, ke kterému patří i propojení geometrie s dalšími oblastmi nejen matematiky, ale také fyziky, historie, filozofie apod. Tento aspekt je podporován zejména rozsáhlejší úvodní kapitolou a poznámkami pod čarou. Text je doplněn souborem řešených úloh i neřešených cvičení, které slouží k hlubšímu pochopení a současně procvičení probírané látky.
Abstract (in Czech)
Tento učební text je určen studentům oboru učitelství pro první stupeň základní školy jako učební pomůcka při studiu elementární geometrie. Při jeho zpracování vycházeli autoři z obsahu výuky geometrie na prvním stupni základní školy. V textu se v prvé řadě opakují a upřesňují mnohé pojmy, se kterými se studenti seznámili na základní a střední škole. Dále je přiblížena podstata axiomatické výstavby geometrie, především vytváření nových pojmů pomocí pojmů dříve zavedených. Základní pojmy jsou uvedeny do hlubších souvislostí, naznačeny jsou některé další otázky, které s axiomatickou výstavbou geometrie souvisejí. Celý text je koncipován tak, aby si budoucí učitelé vytvořili patřičný nadhled, ke kterému patří i propojení geometrie s dalšími oblastmi nejen matematiky, ale také fyziky, historie, filozofie apod. Tento aspekt je podporován zejména rozsáhlejší úvodní kapitolou a poznámkami pod čarou. Text je doplněn souborem řešených úloh i neřešených cvičení, které slouží k hlubšímu pochopení a současně procvičení probírané látky.
Abstract (in English)
These textbooks are intended for students of teacher-training programs for primary school as a teaching aid in the study of elementary geometry. The textbooks are based on the content of teaching geometry at primary school. Primarily, many concepts with which students are familiar from primary and secondary school are repeated and clarified. Furthermore, the essence of axiomatic construction of geometry, especially the creation of new concepts using the concepts previously introduced, is explained. Basic concepts are put into deeper context; some other issues related to the axiomatic construction of geometry are outlined. The textbooks are designed so that future teachers gain a proper perspective, which also includes linking of geometry with other areas not only of mathematics, but also physics, history, philosophy, etc. This aspect is particularly supported by the extensive introductory chapter and footnotes. The textbooks are complemented with a set of solved problems and unsolved exercises designed to bring deeper understanding of as well as more practice in the subject matter.
PrintDisplayed: 22/5/2024 03:51