SOCHOR, Pavel. Disability and Art Creation. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 133 s. ISBN 978-80-210-7579-5. |
Další formáty:
BibTeX
LaTeX
RIS
|
Základní údaje | |
---|---|
Originální název | Disability and Art Creation |
Název česky | Postižení v kontextu výtvarné tvorby |
Autoři | SOCHOR, Pavel. |
Vydání | 1. vyd. Brno, 133 s. 2014. |
Nakladatel | Masarykova univerzita |
Další údaje | |
---|---|
Originální jazyk | angličtina |
Typ výsledku | Odborná kniha |
Obor | 50300 5.3 Education |
Stát vydavatele | Česká republika |
Utajení | není předmětem státního či obchodního tajemství |
Forma vydání | tištěná verze "print" |
ISBN | 978-80-210-7579-5 |
Klíčová slova česky | umění; arteterapie; speciální výtvarná výchova; inkluzivní vzdělávání; postižení; výtvarné dílo; výtvarná tvorba |
Klíčová slova anglicky | art; art therapy; special art education; inclusive education; disability; art work; art creation |
Štítky | Munipress |
Příznaky | Recenzováno |
Změnil | Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 28. 4. 2015 14:56. |
Anotace |
---|
This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability images in visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy. It aims to compare theoretical foundations of art therapy, special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion. |
Anotace česky |
---|
Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze. Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze. |
Návaznosti | |
---|---|
EE2.3.30.0009, projekt VaV | Název: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci |
VytisknoutZobrazeno: 1. 10. 2024 10:01