SOCHOR, Pavel. Disability and Art Creation. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 133 s. ISBN 978-80-210-7579-5.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Disability and Art Creation
Název česky Postižení v kontextu výtvarné tvorby
Autoři SOCHOR, Pavel.
Vydání 1. vyd. Brno, 133 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Originální jazyk angličtina
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50300 5.3 Education
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
ISBN 978-80-210-7579-5
Klíčová slova česky umění; arteterapie; speciální výtvarná výchova; inkluzivní vzdělávání; postižení; výtvarné dílo; výtvarná tvorba
Klíčová slova anglicky art; art therapy; special art education; inclusive education; disability; art work; art creation
Štítky Munipress
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 28. 4. 2015 14:56.
Anotace
This book analyzes through theoretical research the field of art creation in special education, art education, art therapy and visual art. The work is divided into three chapters. The first chapter contains analytical study focusing on disability images in visual arts in selected periods of European art history. The second chapter deals with art work creation in education and therapy. It aims to compare theoretical foundations of art therapy, special art education and inclusive art didactics. The final chapter focuses on establishment of authors with disabilities as artists and art creation as a specific strategy for social inclusion.
Anotace česky
Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze. Odborná kniha prostřednictvím teoretického výzkumu analyzuje oblasti výtvarné tvorby ve speciální pedagogice, výtvarné výchově, arteterapii a umění. Práce je členěna do tří kapitol. První kapitola obsahuje výzkumně-analytickou studii na téma zobrazování postižení ve vybraných obdobích evropských dějin umění. Druhá kapitola se zabývá problematikou výtvarné tvorby ve výchově, vzdělávání a terapii. Komparuje teoretická východiska arteterapie, speciální výtvarné výchovy a inkluzivní výtvarné didaktiky. Třetí kapitola se věnuje etablování osob s postižením jako autorů uměleckých artefaktů a umělecké tvorbě jako specifické strategii sociální inkluze.
Návaznosti
EE2.3.30.0009, projekt VaVNázev: Zaměstnáním čerstvých absolventů doktorského studia k vědecké excelenci
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 14:17