PRESOVÁ, Jana. Školní vztahová síť jako zdroj resilience dětí v riziku poruch chování. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2014, 181 s. ISBN 978-80-210-7580-1.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Školní vztahová síť jako zdroj resilience dětí v riziku poruch chování
Název anglicky Relationships in School as the source of resilience among at-risk children
Autoři PRESOVÁ, Jana.
Vydání 1. vyd. Brno, 181 s. 2014.
Nakladatel Masarykova univerzita
Další údaje
Typ výsledku Odborná kniha
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
ISBN 978-80-210-7580-1
Klíčová slova česky inkluzivní vzdělávání; resilience děti v riziku; problémy v chování; poruchy chování; vztah učitel-žák; vrstevnické vztahy
Klíčová slova anglicky inclusive education; children at risk; behaviour problems; behaviour teacher-student; relationships peer relationships
Štítky Munipress
Změnil Změnila: Mgr. Jana Dykastová, učo 371418. Změněno: 28. 4. 2015 16:24.
Anotace
Stěžejním tématem publikace je školní vztahová síť dětí v riziku, s problémy či poruchami chování. Téma prezentujeme v kontextu teoretických paradigmat oboru speciální pedagogika i oborů spolupracujících, v kontextu výstupů aktuálních výzkumných šetření a současné etopedické praxe. Zastřešujícím rámcem veškerého našeho uvažování o ohrožených dětech a jejich školní vztahové síti nám je inkluzivní pojetí edukace, s důrazem na prevenci ve smyslu podpory resilience a včasnou intervenci problémů a poruch chování. Ve výzkumné části textu jsme analyzovali vztahy žáků s problémy a poruchami chování s jejich učiteli a spolužáky. Na základě našich zjištění jsme formulovali doporučení pro praxi zaměřená na podporu inkluzivního vzdělávání.
Anotace anglicky
The main topic of the publication is the school relationship network of children at risk, with behavioural problems or disorders. The topic is presented in the context of the theoretical paradigms in the field of special education and related fields as well as in the context of outcomes of current research and ethopedic practice. In the publication, inclusive conception of education with emphasis on prevention in terms of resilience support and opportune intervention in behavioural problems or disorders together with a perspectively oriented approach to behavioural disorders function as the overarching framework of author's entire thinking about endangered children and their school relationship network. In the empirical part of the text, the relationships between pupils with behavioural problems or disorders and their teachers and classmates are analysed. On the basis of the findings of the survey, the suggestions for inclusive education orientated practice are formed.
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 06:17