TRNA, Josef. Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education. In N. Callaos, H.-W. Chu, B. Sánches, A. Tremante. IMCIC'15 - ICSIT 2015, The 6th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 6th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II. Orlando, USA: International Institute of Informatics and Systemics, 2015, p. 127-130. ISBN 978-1-941763-20-9.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Simple experiments in the formation of science concepts in primary science education
Name in Czech Jednoduché experimenty ve formování přírodovědných pojmů v primárním přírodovědném vzdělávání
Authors TRNA, Josef (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Orlando, USA, IMCIC'15 - ICSIT 2015, The 6th International Multi-Conference on Complexity, Informatics, and Cybernetics - The 6th International Conference on Society, and Information Technologies, Proceedings, Volume II, p. 127-130, 4 pp. 2015.
Publisher International Institute of Informatics and Systemics
Other information
Original language English
Type of outcome Proceedings paper
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher United States of America
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
Publication form printed version "print"
RIV identification code RIV/00216224:14410/15:00095782
Organization unit Faculty of Education
ISBN 978-1-941763-20-9
Keywords (in Czech) pojmy; design-based research; formování; primární přírodovědné vzdělávání; jednoduché experimenty
Keywords in English concepts; design-based research; formation; primary science education; simple experiments
Tags International impact, Reviewed
Changed by Changed by: Dana Nesnídalová, učo 831. Changed: 19/3/2018 10:17.
Abstract
Simple experiments play an important role in the formation of concepts in all science education, including primary science education. Using design-based research, we implemented some simple experiments for the formation of science concepts. We try to answer the research question concerning finding simple experiments which can develop the formation of science concepts in primary science education. The study also presents research results in the form of examples of appropriate types of simple experiments.
Abstract (in Czech)
Jednoduché experimenty hrají významnou roli při formování pojmů v celém přírodovědném vzdělávání, včetně primárního přírodovědného vzdělávání. Pomocí design-based research jsme implementovali některé jednoduché experimenty do formování přírodovědných pojmů. Pokusili jsme se odpovědět na výzkumnou otázku týkající se hledání jednoduchých experimentů, které mohou napomoci formování přírodovědných pojmů v primárním přírodovědném vzdělávání. Studie také prezentuje výsledky výzkumu ve formě příkladů vhodných typů jednoduchých experimentů.
Links
266589, interní kód MUName: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation
PrintDisplayed: 1/9/2024 00:42