ČERNÝ, Michal. Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat (Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms). Paideia. Praha: Univerzita Karlova, 2014, XI, No 1, p. nestránkováno, 10 pp. ISSN 1214-8725.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
Name (in English) Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms
Authors ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution).
Edition Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725.
Other information
Original language Czech
Type of outcome Article in a journal
Field of Study 50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
RIV identification code RIV/00216224:14210/14:00080213
Organization unit Faculty of Arts
Keywords (in Czech) umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj
Keywords in English artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine
Tags Reviewed
Changed by Changed by: Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D., učo 6795. Changed: 1/3/2018 11:00.
Abstract
Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.
Abstract (in English)
Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.
PrintDisplayed: 7/5/2024 08:42