J 2014

Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat

ČERNÝ, Michal

Basic information

Original name

Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat

Name (in English)

Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms

Authors

ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)

Edition

Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725

Other information

Language

Czech

Type of outcome

Článek v odborném periodiku

Field of Study

50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Country of publisher

Czech Republic

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

References:

RIV identification code

RIV/00216224:14210/14:00080213

Organization unit

Faculty of Arts

Keywords (in Czech)

umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj

Keywords in English

artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine

Tags

Reviewed
Změněno: 1/3/2018 11:00, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.

Abstract

V originále

Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.

In English

Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.