Detailed Information on Publication Record
2014
Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
ČERNÝ, MichalBasic information
Original name
Filosofické aspekty umělé inteligence v kontextu pedagogických paradigmat
Name (in English)
Philosophical Aspects of Artificial Intelligence in the Context of Educational Paradigms
Authors
ČERNÝ, Michal (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution)
Edition
Paideia, Praha, Univerzita Karlova, 2014, 1214-8725
Other information
Language
Czech
Type of outcome
Článek v odborném periodiku
Field of Study
50301 Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
References:
RIV identification code
RIV/00216224:14210/14:00080213
Organization unit
Faculty of Arts
Keywords (in Czech)
umělá inteligence; konstruktivismus; pedagogika; etika; Turingův stroj
Keywords in English
artificial intelligence; constructivism; education; ethics; Turing machine
Tags
Reviewed
Změněno: 1/3/2018 11:00, Mgr. Pavlína Mazáčová, Ph.D.
V originále
Článek se zabývá umělou inteligenci a jeho definici vůbec v kontextu aplikace ve vzdělávání. Představuje základní schematické postupy založené na symbolickém funkcionalismu, konektivismu nebo robotického funkcionalismu. Poskytuje širší syntézu v rámci základních otázek týkajících se filosofie výchovy.
In English
Paper discusses the artificial intelligence and its definition at all in the context of the application in education. Presents basic schematic procedures based on symbolic functionalism, connectivism or robotic functionalism. It provides a broader synthesis within the fundamental issues related to the philosophy of education. At the end of the discussion the possibility of replacing the teacher computer system.