TUŠKOVÁ, Jana Marie. Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka (Critical Thinking Procedures and Methods - Means of Development of Reading Literacy in Lessons of Czech Language in 2nd Stage of Primary School). Komenský. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol. 139, No 33, p. 42-48. ISSN 0323-0449. |
Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@article{1299042, author = {Tušková, Jana Marie}, article_location = {Brno}, article_number = {33}, keywords = {Czech language; critical thinking; reading literacy; 2nd stage of primary school}, language = {cze}, issn = {0323-0449}, journal = {Komenský}, title = {Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka}, volume = {139}, year = {2015} }
TY - JOUR ID - 1299042 AU - Tušková, Jana Marie PY - 2015 TI - Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka JF - Komenský VL - 139 IS - 33 SP - 42-48 EP - 42-48 PB - Masarykova univerzita SN - 03230449 KW - Czech language KW - critical thinking KW - reading literacy KW - 2nd stage of primary school N2 - Příspěvek se zaměřuje na praktické možnosti rozvoje čtenářské gramotnosti u žáků 2. stupně základních škol. Je určen zejména učitelům českého jazyka, ale uvedené metody kritického myšlení, které nabízí program RWCT (Čtením a psaním ke kritickému myšlení), lze aplikovat i v dalších předmětech. V úvodních pasážích textu jsou čtenáři seznámeni s vysvětlením pojmu kritické myšlení, dále pak s pojetím čtenářské gramotnosti, jejími složkami a nezbytnými podmínkami. Podstatu příspěvku tvoří příklady praktického využití vybraných metod kritického myšlení ve výuce českého jazyka. ER -
TUŠKOVÁ, Jana Marie. Postupy a metody kritického myšlení - prostředek rozvoje čtenářské gramotnosti v hodinách českého jazyka (Critical Thinking Procedures and Methods - Means of Development of Reading Literacy in Lessons of Czech Language in 2nd Stage of Primary School). \textit{Komenský}. Brno: Masarykova univerzita, 2015, vol.~139, No~33, p.~42-48. ISSN~0323-0449.
|