JARKOVSKÁ, Lucie, Kateřina LIŠKOVÁ, Jana OBROVSKÁ a Adéla SOURALOVÁ. Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti. 1. vyd. Praha: Portál, 2015, 256 s. ISBN 978-80-262-0792-4.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti
Název česky Etnická rozmanitost ve škole. Stejnost v různosti
Název anglicky Ethnic Diversity in the Classroom. Sameness in Difference
Autoři JARKOVSKÁ, Lucie (203 Česká republika, domácí), Kateřina LIŠKOVÁ (203 Česká republika, domácí), Jana OBROVSKÁ (203 Česká republika, domácí) a Adéla SOURALOVÁ (203 Česká republika, domácí).
Vydání 1. vyd. Praha, 256 s. 2015.
Nakladatel Portál
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Odborná kniha
Obor 50000 5. Social Sciences
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání tištěná verze "print"
Kód RIV RIV/00216224:14230/15:00080793
Organizační jednotka Fakulta sociálních studií
ISBN 978-80-262-0792-4
Klíčová slova česky etnicita; vzdělávání; nerovnosti; stejnost; různost
Klíčová slova anglicky ethnicity; education; inequalities; sameness; difference
Příznaky Recenzováno
Změnil Změnila: Mgr. Jana Obrovská, Ph.D., učo 143665. Změněno: 12. 5. 2015 12:17.
Anotace
Kniha se komplexně zabývá problematikou vzdělávání žáků migrantů a žáků z etnických menšin. Všímá si přitom role všech relevantních aktérů a postupuje při prozkoumání vztahu mezi etnicitou a vzděláváním od makrosociální úrovně reprezentované např. vzdělávacími politikami až po mikrosociologickou rovinu studia každodennosti v etnicky různorodých třídních kolektivech. V úvodu kniha čtenáře seznamuje s klíčovými pojmy a koncepty (vzdělávací, migrační a reprodukční strategie) a nabízí exkurz do vymezení etnicity jako analytické a empirické kategorie, která může být ve školním prostředí zkoumána pomocí etnografických metod. Následuje kontextualizace tématu skrze uvedení do historických proměn migrace do československého a českého prostředí. Jednotlivé kapitoly pokrývají všechny relevantní oblasti zkoumané problematiky.
Anotace anglicky
The book focuses on the education of pupils from migrant and ethnic background. The education is studied from different perspectives - from the macro level of educational politics to the microsociological level of everyday lives in ethnically mixed classrooms. Drawing upon ethnographic research, the book illuminates how children, teachers, and parents make sense of (ethnic) differences in educational process.
Návaznosti
GAP404/12/1487, projekt VaVNázev: Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin (Akronym: MOPED)
Investor: Grantová agentura ČR, Vzdělávací strategie dětí migrantů a dětí z etnických menšin
VytisknoutZobrazeno: 25. 4. 2024 12:26