D 2015

Revival of demonstration experiments in science education

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Basic information

Original name

Revival of demonstration experiments in science education

Name in Czech

Obnova demonstračního experimentu v přírodovědném vzdělávání

Authors

TRNA, Josef and Eva TRNOVÁ

Edition

Konya, ICEMST2015, International Conference on Education in Mathematics, Science and Technology, Proceeding Book, p. 62-70, 9 pp. 2015

Publisher

Necmettin Erbakan University, Faculty Of Education Konya (TURKEY)

Other information

Language

English

Type of outcome

Stať ve sborníku

Field of Study

50300 5.3 Education

Country of publisher

Turkey

Confidentiality degree

není předmětem státního či obchodního tajemství

Publication form

electronic version available online

Organization unit

Faculty of Education

ISBN

978-605-61434-4-1

Keywords (in Czech)

konstruktivismus; demonstrační experiment; přírodovědné vzdělávání

Keywords in English

constructivism; demonstration experiment; science education

Tags

International impact
Změněno: 20/3/2016 23:15, doc. RNDr. Josef Trna, CSc.

Abstract

V originále

As a result of our design-based research we found several principles for the effective implementation of demonstration experiments in teaching/learning science: an emphasis on the objective of demonstration experiments, controlled observation of demonstration experiments, and development of students´ thinking and creativity in demonstration experiments.

In Czech

Jako výsledek našeho design-based výzkumu jsme objevili několik principů implementace demonstračních experimentů do přírodovědné výuky: důraz na cíl demonstračního experimentu, řízené pozorování demonstračního experimentu a rozvoj žákovského myšlení a tvořivosti při demonstračním experimentu.

Links

266589, interní kód MU
Name: PROFILES—Professional Reflection-Oriented Focus on Inquiry-based Learning and Education through Science (Acronym: PROFILES)
Investor: European Union, Cooperation