NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK. Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání (Learning with Tablets - Use of Mobile Technology in Education). Praha: Wolters Kluwer. 188 pp. ISBN 978-80-7478-768-3. 2015.
Other formats:   BibTeX LaTeX RIS
Basic information
Original name Učíme se s tabletem - využití mobilních technologií ve vzdělávání
Name (in English) Learning with Tablets - Use of Mobile Technology in Education
Authors NEUMAJER, Ondřej, Lucie ROHLÍKOVÁ and Jiří ZOUNEK.
Edition Praha, 188 pp. 2015.
Publisher Wolters Kluwer
Other information
Original language Czech
Type of outcome Textbook
Field of Study 50300 5.3 Education
Country of publisher Czech Republic
Confidentiality degree is not subject to a state or trade secret
WWW URL
Organization unit Faculty of Arts
ISBN 978-80-7478-768-3
Keywords (in Czech) Mobliní technologie; učení; výuka; učitel; dovednosti pro 21. století; škola; informální učení; dospělí
Keywords in English Mobile technologies; learning; teaching; teacher; 21th century skills; school; informal learning; adults
Tags Reviewed
Changed by Changed by: doc. Mgr. Jiří Zounek, Ph.D., učo 1752. Changed: 11/2/2016 16:17.
Abstract
Publikace není určena počítačovým odborníkům, ale zejména učitelům, lektorům, ICT koordinátorům, metodikům, ředitelům škol a manažerům vzdělávacích institucí. Kniha může být přínosná rovněž pro všechny zájemce o využití tabletů při vzdělávání různých cílových skupin na všech stupních vzdělávacího systému nebo i v samostudiu. V této publikaci se snažíme skloubit technologický a didaktický pohled na tento nový trend a pojmout problematiku mobilních dotykových zařízení komplexně a objektivně. Popisujeme výhody všech tří nejrozšířenějších mobilních operačních systémů (iOS, Android, Windows) jak z hlediska práce s nimi, tak z hlediska jejich integrace (nejen) do školy a jejího života.
Abstract (in English)
This book is devoted to the use of tablets in education and, as such, is the first publication of its kind in the Czech Republic. It is not intended for computer experts but rather for teachers, lecturers, ICT coordinators at schools, teaching methodologists, school principals and managers of educational institutions. It may be of value to all those who are interested in using tablets in education and in training various target groups, at all educational system levels and even in self-study settings. The authors of this book have attempted to combine the technological and pedagogical viewpoints of this new trend while exploring handheld touchscreen devices from a comprehensive and objective perspective.
PrintDisplayed: 20/4/2024 02:06