Other formats:
BibTeX
LaTeX
RIS
@proceedings{1300065, author = {Gažová, Kateřina}, booktitle = {XII. medzinárodná vedecká konferencia „Dieťa – dospievajúci – dospelý v reflexii pedagogickej vedy“}, keywords = {naive theory; misunderstanding; lower secondary school students; biology teachers}, language = {cze}, title = {Prekoncepty a miskoncepty z fyziologie rostlin aneb jak to vidí učitelé přírodopisu}, year = {2015} }
TY - CONF ID - 1300065 AU - Gažová, Kateřina PY - 2015 TI - Prekoncepty a miskoncepty z fyziologie rostlin aneb jak to vidí učitelé přírodopisu KW - naive theory KW - misunderstanding KW - lower secondary school students KW - biology teachers N2 - Každé dítě má, dříve než nastoupí školní docházku, určité představy, se kterými poté ve škole v rámci výuky a také v domácím prostředí během přípravy na vyučování pracuje, upravuje je či zcela mění. Jejich změna je poměrně dlouhodobý proces, kterému často napomáhá nejen vlastní zkušenost žáka, ale především výuka vedená učitelem, směřovaná k „nápravě“ mylných prekonceptů a eliminaci miskonceptů. Předkládaný příspěvek je zaměřen na zkoumání učitelova pohledu na žákovské prekoncepty a miskoncepty se zaměřením na fotosyntézu a dýchání rostlin. Výzkum byl proveden pomocí dotazníkového šetření mezi učiteli přírodopisu na českých základních školách. Dotazník obsahoval celkem 12 položek týkajících se jak samotné výuky, tak zjišťování prekonceptů a miskonceptů u žáků a jejich následné promítnutí do úpravy výuky daného tématu. ER -
GAŽOVÁ, Kateřina. Prekoncepty a miskoncepty z fyziologie rostlin aneb jak to vidí učitelé přírodopisu (Naive theories and misunderstanding from plant physiology or how it sees biology teachers). In \textit{XII. medzinárodná vedecká konferencia „Dieťa – dospievajúci – dospelý v reflexii pedagogickej vedy“}. 2015.
|