ČERNÝ, Michal. Digitální informační kurátorství a jeho využití v konstruktivisticky orientovaném vzdělávání. In INFORUM 2015: 21. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích. Praha: Albertina icome Praha. 15 s. ISSN 1801-2213. 2015.
Další formáty:   BibTeX LaTeX RIS
Základní údaje
Originální název Digitální informační kurátorství a jeho využití v konstruktivisticky orientovaném vzdělávání
Název anglicky Curating Digital Information and Its Use in Constructivist-oriented Education
Autoři ČERNÝ, Michal.
Vydání Praha, INFORUM 2015: 21. ročník konference o profesionálních informačních zdrojích, 15 s. 2015.
Nakladatel Albertina icome Praha
Další údaje
Originální jazyk čeština
Typ výsledku Stať ve sborníku
Obor Dokumentace, knihovnictví, práce s informacemi
Stát vydavatele Česká republika
Utajení není předmětem státního či obchodního tajemství
Forma vydání elektronická verze "online"
WWW URL
Organizační jednotka Filozofická fakulta
ISSN 1801-2213
Klíčová slova česky kurátorství; konstruktivismus; metadata; Bibblo
Klíčová slova anglicky curatorship; constructivism; metadata; Bibblo
Změnil Změnil: RNDr. Michal Černý, Ph.D., učo 268947. Změněno: 8. 3. 2016 14:59.
Anotace
Digitální informační kurátorství představuje jednu z nejzajímavějších a nejtvořivějších činností, které běžný knihovník může vykonávat – získávat informace na určité téma, agregovat zdroje, provádět jejich metadatický popis, hodnotit je, dávat jim kontext a v neposlední řadě je v graficky přiměřené podobě nabídnout koncovému konzumentovy. Příspěvek se bude věnovat problematice informačního kurátorství v kontextu konstruktivistické pedagogiky, která je založená na práci se znalostmi a zájmy každého jednotlivce. Fenomén digitálního informačního kurátorství zasadí do kontextu osobního vzdělávacího prostředí a personalizovaných vzdělávacích systémů. Zajímavým seřazené a dobře zpracované balíčky s elektronickými informačními zdroji se budou stávat významnou složkou doplňující klasický e-learning a proces vzdělávání a vytvářejí zajímavý most mezi knihovnictvím a pedagogikou. Jsou nejen velkou výzvou, ale také otazníkem ve vztahu ke kompetenčním standardům knihovníků i učitelů.
Anotace anglicky
Digital information curatorship is one of the most interesting and most creative activities that common librarian can perform – to obtain information on a certain topic, aggregate resources. Can perform metadata description sets, evaluate them, giving context and collections of these objects and „packages“ graphically appropriate form to offer the end user. This presentation will address the issue of curating information in the context of constructivist pedagogy, which is based on work done with the knowledge and interests of each individual. The phenomenon of digital information curating integrates the context of personalized learning environments and personalized education systems. An interesting and well-ordered packages processed with electronic information sources will become an important component of complement the conventional e-learning and the learning process and create an interesting bridge between librarianship and pedagogy. They are not only challenging but also a question mark in relation to competency standards for teachers and librarians.
Návaznosti
CZ.1.07/1.3.00/51.0035, interní kód MUNázev: INTERES - Informační technologie realizované spoluprací
Investor: Ministerstvo školství, mládeže a tělovýchovy ČR, INTERES - Informační technologie realizované spoluprací, 1.3 Další vzdělávání pracovníků škol a školských zařízení
VytisknoutZobrazeno: 20. 4. 2024 01:52