D
2015
Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva
VÁLEK, Jan, Petr SLÁDEK and Jan KREJČÍ
Basic information
Original name
Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva
Name in Czech
Vybrané mobilní aplikace vhodné do výuky předmětů zaměřených nejen na ochranu obyvatelstva
Name (in English)
Selected Mobile Application Suitable to Learning Process into Subjects Focused not only to Population Protection
Authors
VÁLEK, Jan (203 Czech Republic, guarantor, belonging to the institution),
Petr SLÁDEK (203 Czech Republic, belonging to the institution) and
Jan KREJČÍ (203 Czech Republic, belonging to the institution)
Edition
1. vyd. Zlín, Historie a současnost chemických zbraní, p. 247-253, 7 pp. 2015
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakkulta logistiky a krizového řízení
Other information
Type of outcome
Stať ve sborníku
Field of Study
50300 5.3 Education
Country of publisher
Czech Republic
Confidentiality degree
není předmětem státního či obchodního tajemství
Publication form
storage medium (CD, DVD, flash disk)
RIV identification code
RIV/00216224:14410/15:00083003
Organization unit
Faculty of Education
Keywords (in Czech)
vzdělávání; mobilní aplikace; dotazník; digitální učební materiál
Keywords in English
education; mobile application; questionnaire; digital learning material
V originále
Příspěvek je zaměřen na použití mobilních zařízení v procesu vzdělávání, s orientací na výuku předmětů cílených nejen na ochranu obyvatelstva. Podává přehled o aktuálním stavu tvorby mobilních studijních materiálů na různých mobilních platformách. Výzkumná část se zabývá současným stavem užívání mobilních zařízení ve školách a také připraveností učitelů zahrnout nové technologie do vyučovacího procesu.
In English
The paper is focused on the use of mobile devices in education, with a focus on teaching subjects targeted not only to protect the population. It gives an overview of the current state of creation of mobile learning materials for various mobile platforms. The research deals with the current state of the use of mobile devices in schools and teachers' readiness to incorporate new technology into the teaching process.
Displayed: 9/11/2024 10:08